Bukefalos 28 år!

Sveriges Mästerkock - Ulvlek

Röstlista DL1 KL 22

18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil
20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.

21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman

AnnaAnka 2
Donald Trump 1
paow 1
hemlig 1
Mys-Ernst 1
Cruella DeVil 1
BSF 1
kinesiska muren 1
Mandelman 1
 
Men du - varför går du in med en första andra röst ( på mig iofs så är väl att prata i egen agenda) men sedan går in för att sprida misstankar mot donald och muren? Jo så uppfattar jag det ju ?
Du har lagt en andra röst- och sedan fokuserar du på andra att de skulle vara misstänkta?

Hjälp mig här - får inte ihop det:)
Jag har ju sagt att min inre klocka blir förvirrad av ditt ändrande av tid och blev en aning stressad att få in en röst, nu inser jag ju att jag har mer tid på mig och har möjlighet att hitta något som inte bara utgår ifrån att någon försöker pracka på mig sån där storstadstid.

Det är intressant det här med att ulvledaren fått välja sin egen lya. Vore spännande att hitta denne och sedan kanske kunna luska hur hen tänkt. Såg att BSF varit inne på samma tanke.

lilla gumman, dina tankar är lite för luddiga för att någon ska hänga med
Med lite mer tid än vad jag hade trott så hann jag kika lite mer på vad som har hänt medans jag har tagit hand om moder jord och alla underbara djur. Jag trodde att @FarmenQristina var lite mer som jag och vördnade allt levande men när hon inte ens tackar för min kärleksmarmelad som jag så vänligt erbjuder så börjar jag tro att hon inte alls är så kärleksfull. Att lyfta en tanke som AnnaAnka redan har lyft men totalt nonchalerar det och sen menar att det inte går att hänga med i de luddiga tankarna. AnnaAnka har visserligen en väldigt märklig klocka men i övrigt känns hon väldigt klar och redig när jag läser allt mer.
mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina istället eftersom hon inte riktigt vill känna kärleken som jag erbjuder.
 
Jag tycker att Madelmann gör det väldigt lätt för sig med sin röst på Anna Anka. Att rösta på någon för att den skrev fel tid i en röstsammanställning?

Nä, me not like.

FarmenQristina röstar på Mandelman
Fast tidpunkten i en röstsammanställning är väl iofs rätt väsentlig?
Och gjorde inte du det rätt lätt för dig nu också? ;)
 
Röstlista DL1 KL 22

18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil
20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.

21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina


AnnaAnka 1
Donald Trump 1
paow 1
hemlig 1
Mys-Ernst 1
Cruella DeVil 1
BSF 1
kinesiska muren 1
Mandelman 1
FarmenQristina 1
 
Jag har ju sagt att min inre klocka blir förvirrad av ditt ändrande av tid och blev en aning stressad att få in en röst, nu inser jag ju att jag har mer tid på mig och har möjlighet att hitta något som inte bara utgår ifrån att någon försöker pracka på mig sån där storstadstid.




Med lite mer tid än vad jag hade trott så hann jag kika lite mer på vad som har hänt medans jag har tagit hand om moder jord och alla underbara djur. Jag trodde att @FarmenQristina var lite mer som jag och vördnade allt levande men när hon inte ens tackar för min kärleksmarmelad som jag så vänligt erbjuder så börjar jag tro att hon inte alls är så kärleksfull. Att lyfta en tanke som AnnaAnka redan har lyft men totalt nonchalerar det och sen menar att det inte går att hänga med i de luddiga tankarna. AnnaAnka har visserligen en väldigt märklig klocka men i övrigt känns hon väldigt klar och redig när jag läser allt mer.
mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina istället eftersom hon inte riktigt vill känna kärleken som jag erbjuder.
Men nu blev det ju lite konstigt när du från att ha vågat lägga första andrarösten sen backar när du får en röst på dig?
 
Jag har ju sagt att min inre klocka blir förvirrad av ditt ändrande av tid och blev en aning stressad att få in en röst, nu inser jag ju att jag har mer tid på mig och har möjlighet att hitta något som inte bara utgår ifrån att någon försöker pracka på mig sån där storstadstid.




Med lite mer tid än vad jag hade trott så hann jag kika lite mer på vad som har hänt medans jag har tagit hand om moder jord och alla underbara djur. Jag trodde att @FarmenQristina var lite mer som jag och vördnade allt levande men när hon inte ens tackar för min kärleksmarmelad som jag så vänligt erbjuder så börjar jag tro att hon inte alls är så kärleksfull. Att lyfta en tanke som AnnaAnka redan har lyft men totalt nonchalerar det och sen menar att det inte går att hänga med i de luddiga tankarna. AnnaAnka har visserligen en väldigt märklig klocka men i övrigt känns hon väldigt klar och redig när jag läser allt mer.
mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina istället eftersom hon inte riktigt vill känna kärleken som jag erbjuder.
Vad är det som gör att du tycker att AnnaAnka känns klar och redig? Det är lite av en helomvändning!
 
Äsch, jag tyckte @Mandelman var lite tuff som vågade lägga en andraröst men det tog 18 minuter och en röst på sagde mandel så backade han och röstade på den som röstade på honom. Det känns som en ulv som blev lite skakis över att sticka ut. Och att säga att @AnnaAnka känns redig känns väldigt ludet! :p

Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman
 
Jag är kluven. Jag kan känna som Qristina att Madelmannen la en enkel andra röst. Men samtidigt så "måste" någon lägga en andra röst. Jag kan även förstå att mandelmannen ändrade rösten. Jag förstår och håller med Alexandras motivering. Men hade en ulv ändrat röst i det läget?

Känner mig mest förvirrad.
 
Äsch, jag tyckte @Mandelman var lite tuff som vågade lägga en andraröst men det tog 18 minuter och en röst på sagde mandel så backade han och röstade på den som röstade på honom. Det känns som en ulv som blev lite skakis över att sticka ut. Och att säga att @AnnaAnka känns redig känns väldigt ludet! :p

Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman
:rofl: Det tar att skriva inlägg när man måste be frugan om hjälp att sjassa undan katten och så skällde vår alldeles underbara vallhund så vi var ute och vallade några skuggor som dök upp också. Rent ärligt så hann jag inte se att @FarmenQristina hade röstat på mig och ju mer jag läste så tyckte jag att @AnnaAnka hade blivit lite väl snabbt bedömd av mig på ett misstag, det hon hade skrivit tidigare var betydligt vettigare än vad FarmenQristina hade skrivit. Man är väl man nog att kunna ändra sig när man inser att det blev tokigt, när man tror att man bara har en liten stund på sig och telefonen inte riktigt gillar surfande så är det kämpigt ibland...
 
Röstlista DL1 KL 22

18.33 Kinesiska Muren röstar på Donald Trump
20:01 Mys-Ernst röstar på paow
20:03 paow röstar på hemlig
20:19 Blacksmithfarm röstar på Mys-Ernst
20.27 Cruella_DeVil röstar på AnnaAnka
20.32 bollen__ röstar på Cruella_DeVil
20.41 AnnaAnka röster på Blacksmithfarm
21.08 Donald röstar på kinesiska muren.
21.17 Mandelman röstar på AnnaAnka
21.30 FarmenQristina röstar på Mandelman
21.35 mandelman ändrar sin röst till FarmenQristina
21.42 Alexandra_Zazzi röstar på Mandelman

AnnaAnka 1
Donald Trump 1
paow 1
hemlig 1
Mys-Ernst 1
Cruella DeVil 1
BSF 1
kinesiska muren 1
Mandelman 2
FarmenQristina 1
 
I köket försöker deltagarna febrilt få ordning på bananen... Paow verkar visst använda den till allt annat än matlagning (tur att det inte är helt i direktsändning så vissa delar.. hmm.. hinner klippas bort till alla barnfamiljers tacksamhet och unga killars förtvivlan.) :arghh:

Donald springer omkring och leker pistol med bananen och Mandelmann undrar hur detta udda bär kunde materialisera sig ur hans ursvenska trädgårdsland...

FarmenQristina är grymt röksugen och funderar på om det går att röka bananblast eller åtminstone skal. Den enda som överhuvudtaget verkar ha en idé är Alexandra Zazzi som till juryns förtvivlan kombinerar både banan OCH bacon i en Flygande Jacob!

Hur ska detta sluta!?? :nailbiting:
 
bollen_ har sin mamma som förebild i köket.
Även Blacksmithfarm Som många andra, men det är ju helt rimligt.
Och hemlig en variant på samma tema med mormor som förebild. Samlat grepp på dessa är att de är misstänkta.
Misstänkt i en lek där inga hintar behövs mellan ulvar?
Nä, hemlig röstar på mys-ernst.
 
Jag har liksom inte glömt bort att det finns en trollpacka som kan ställa till det ;) virrig på tider - åh jo det kan jag vara. men not so much på rollerna och hur de påverkar spelet (för det mesta) så för att säkerställa att jag INTE åker i denna lynchen så ser jag till att jag har mer än en rösts marginal (för någon röst kan vara trollad!)
därför AnnaAnka ändrar röst till Mandelman för att rädda mig själv
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp