Bukefalos 28 år!

Svinig kille

Ska inte smsa honom ngt mer. Ska sätta upp som mål först att jag klarar en dag, sen en vecka, sen flera, sen en månad osv. Som många här tipsade om.
Jättebra, du är så himla duktig! :)

Jag hoppas jag kan förlåta honom nån gång i framtiden. Om inte annat för min egen skull, så att jag slipper den taggen i själen eller vad man ska säga.
Just förlåta tror jag inte är jätteviktigt däremot tror jag absolut att du i framtiden kommer kunna tänka "vilken jävla idiot, tur att jag blev av med honom" men inte känna dig arg eller bitter på honom. Och det räcker ju så! Jag har inte förlåtit och för min del känns det inte nödvändigt, varför förlåta någon som varit så elak mot mig under så lång tid och som inte ens har vett att inse det själv? Däremot vill jag inte gå runt och bära på nåt agg, vara bitter gentemot honom eller vara arg för det tar ju bara onödig energi från mig.
 
@niphredil

Så känner jag med, att jag inte vill känna agg/arga känslor och slösa energi på det.

Men det tar ju ett tag att släppa allt. Tror det blir bättre sen när jag börjar jobba igen så jag får mer struktur på dagarna och måste fokusera på annat.
 
@niphredil

Så känner jag med, att jag inte vill känna agg/arga känslor och slösa energi på det.

Men det tar ju ett tag att släppa allt. Tror det blir bättre sen när jag börjar jobba igen så jag får mer struktur på dagarna och måste fokusera på annat.
Självklart tar det tid men du har börjat jättebra!
 
Självklart tar det tid men du har börjat jättebra!

Jag hoppas det iaf. En kompis som jag berättade om graviditeten för skrev alldeles nyss och frågade hur det gick. Så fick ju berätta allt så nu är jag totalt nere, ledsen och grinar igen :(
 
Jag hoppas det iaf. En kompis som jag berättade om graviditeten för skrev alldeles nyss och frågade hur det gick. Så fick ju berätta allt så nu är jag totalt nere, ledsen och grinar igen :(
Du kommer säkert grina många gånger, men se det som ett steg i processen. Det GÖR ont i sånna här lägen, tyvärr :(
 
Jag hoppas det iaf. En kompis som jag berättade om graviditeten för skrev alldeles nyss och frågade hur det gick. Så fick ju berätta allt så nu är jag totalt nere, ledsen och grinar igen :(
Det kommer nog vara så ett tag och det var gräsligt av honom att tvinga dig till abort.
Men du har också chansen nu att få barn i framtiden med en snäll och vettig kille, som behandlar dig väl :)
Men tillåt dig att sörja, umgås med din häst och gör saker som får dig att tänka på annat
 
Det kommer nog vara så ett tag och det var gräsligt av honom att tvinga dig till abort.
Men du har också chansen nu att få barn i framtiden med en snäll och vettig kille, som behandlar dig väl :)
Men tillåt dig att sörja, umgås med din häst och gör saker som får dig att tänka på annat

Jag har fan ingen självrespekt, jag saknar honom ändå. Trots allt han gjort. Trodde idag skulle vara en bra dag men nä inte orkar gjort ngt idag heller. Enda positiva med att inte orka äta är att jag iaf inte blir tjock, det hade varit ytterligare en motgång typ (hoppas ingen blir arg nu bara).
 
Du kommer sakna honom ett tag, han har ju varit en del av ditt liv.
Det är inget fel i att sakna, men det kommer och bli bättre med tiden även om det inte känns så nu.
 
När jag äntligen dumpade ett X som var vidrig, självupptagen, manipulativ, egotrippad, dumihelajävlahuvvet och motbjudande (vet jag idag men såg inte då) gjorde jag en grejj som en terapeut tipsade mig om. För övrigt den bästa terapeuten ever som var mänsklig och hade lite humor :)

Steg 1: gå och hämta den största kudden du har hemma, en hoprullad filt går också bra. Sen tar du fram papper och penna och så skriver du ner ALLT du hatar hos honom, allt som han gjort och allt hur han fått dig att känna. Läs igenom det först en gång (högt så du hör dina egna ord)och tillåt dig känna dig ledsen-gråt om du känner för det. Tillåt dig att känna dig som ett offer och hjälplös, våpig och svag.

Läs igenom det en gång till efter en stund när du har samlat dig men den här gången läser du det argt, högt, känn varenda jävla ord och bli förbannad! Könn hur pissigt och jävligt han har behandlat dig! När du läst igenom hela den andra gången och är redigt arg så tar du din kudde eller filt och håller den framför ansiktet och så skriker och vrålar du allt du kan!! Skrik dig hes om du behöver det, svär alla dom där orden du aldrig använder annars rakt in i kudden tills du känner dig tömd på all ilska och frustration.

Sen läser du brevet/listan en sista gång men nu läser du det med en lugn röst, en röst som låter som att du läser en lista på allting du aldrig vill känna igen, allting du aldrig kommer låta någon göra mot dig igen, allting som du aldrig mer vill ha i en partner. Viktigt i alla 3 läsningarna att verkligen läsa det högt och inte bara i huvvet och att du verkligen känner skillnaden i hur du läser orden.
När du läst det sista gången så tar du fram något värmetåligt och så sätter du eld på listan-se den brinna och föreställ dig att röken är all skit som försvinner ur ditt liv.

Det kanske låter jättetöntigt och new ageit men för mig blev så konkret, så påtagligt och så mycket lättare när jag gjorde den här ritualen som jag sen också använde när jag bestämde mig för att inte längre tillåta mannen som skulle föreställa min pappa att förpesta mitt liv längre.

Jag säger absolut inte att du kommer må fantasiskt med en gång efter men när jag tvingat mig igenom dom här 3 faserna så var det som att jag förstod, jag insåg och lättnaden var enorm och jag fick en helt annan distans och perspektiv. Gör dom efter varandra och tillåt inte mer än 30 min för varje fas.

För övrigt vill jag bara salutera dig och alla andra som har modet att lämna oavsett vilken relation det är för det är svårt och jobbigt och jävligt men det är så värt det när man ser tillbaka efter ett tag och inser hur sjukt mycket bättre man mår nu :) massa kramar på dig!
 
@Aliche

Är ju värt ett försök iaf, imorgon för idag orkar jag nog inte riktigt. Fyfan vad jag hatar att "jag orkar inte" är mitt standardsvar på ALLT!!! Hatar att må såhär dåligt. Orkade inte rida idag heller..

@Mirre @Gimlan
Försöker att inte klandra mig själv men det är så svårt. Jag hoppas eller jag vet ju att det kommer bli bättre med tiden men jag vill väl ha en quick fix antar jag :/
 
@Aliche

Är ju värt ett försök iaf, imorgon för idag orkar jag nog inte riktigt. Fyfan vad jag hatar att "jag orkar inte" är mitt standardsvar på ALLT!!! Hatar att må såhär dåligt. Orkade inte rida idag heller..

@Mirre @Gimlan
Försöker att inte klandra mig själv men det är så svårt. Jag hoppas eller jag vet ju att det kommer bli bättre med tiden men jag vill väl ha en quick fix antar jag :/
Det är jättesvårt, men efterhand kommer det att lätta lite i taget.
Du kommer på dig själv med att le, skratta och andas.
 
Kanske inte borde bry mig egentligen men jag är så orolig nu. Får inte tag på honom alls, inte sen i torsdags. Okej jag har väl inte försökt direkt jättemkt men ändå.

Eftersom han mådde så dåligt som han gjorde då (allt var verkligen nattsvart för honom typ) så är jag sjukt orolig för att han ska göra något dumt. Samtidigt är det jobbigt för det blir ytterligare en tung sak att försöka hantera vid sidan av all sorg och jobbiga känslor som jag redan har.
 
Kanske inte borde bry mig egentligen men jag är så orolig nu. Får inte tag på honom alls, inte sen i torsdags. Okej jag har väl inte försökt direkt jättemkt men ändå.

Eftersom han mådde så dåligt som han gjorde då (allt var verkligen nattsvart för honom typ) så är jag sjukt orolig för att han ska göra något dumt. Samtidigt är det jobbigt för det blir ytterligare en tung sak att försöka hantera vid sidan av all sorg och jobbiga känslor som jag redan har.

Sluta försöka nå honom, jag skulle kunna slå vad om att han försöker med någon sorts "Hålla BernT på halster och göra henne nervös och orolig"-taktik för att få dig att glömma alla hans sviniga sidor och tilltag.

Dessutom, skulle han göra något dumt är det hans ansvar, inte ditt. Du kan och ska aldrig ta ansvar för en annan vuxen människa.
 
Kanske inte borde bry mig egentligen men jag är så orolig nu. Får inte tag på honom alls, inte sen i torsdags. Okej jag har väl inte försökt direkt jättemkt men ändå.

Eftersom han mådde så dåligt som han gjorde då (allt var verkligen nattsvart för honom typ) så är jag sjukt orolig för att han ska göra något dumt. Samtidigt är det jobbigt för det blir ytterligare en tung sak att försöka hantera vid sidan av all sorg och jobbiga känslor som jag redan har.
Jag tror också att det bara är strategi från hans sida. Radera numret, klipp banden. Han kan inte få dig att må bättre. Bara sämre.
 
Det kan inte vara så att han vill vara ifred från dig bara? Inget illa menat alltså, men om han är sur/besviken/whatever på dig?

Eller, så hoppas han att du ska våndas och oroa dig, använder det som manipulativt verktyg?

Jag kan ju omöjlig veta men några teorier.
 
Det kan inte vara så att han vill vara ifred från dig bara? Inget illa menat alltså, men om han är sur/besviken/whatever på dig?

Eller, så hoppas han att du ska våndas och oroa dig, använder det som manipulativt verktyg?

Jag kan ju omöjlig veta men några teorier.

Vet inte, men då är det ju bara att säga det. Hade ju inte varit så svårt. Han sa att han mådde extremt dåligt av att jag sa att jag troligtvis aldrig kommer förlåta honom för vad han tvingade mig till.

@Tassetass och @Gimlan
Om det är så så funkar det ju iaf.. Skulle hellre se att han betedde sig vuxet och sa rakt ut vad det är. Det är vidrigt svårt att släppa allt det här :(
 
Kanske inte borde bry mig egentligen men jag är så orolig nu. Får inte tag på honom alls, inte sen i torsdags. Okej jag har väl inte försökt direkt jättemkt men ändå.

Eftersom han mådde så dåligt som han gjorde då (allt var verkligen nattsvart för honom typ) så är jag sjukt orolig för att han ska göra något dumt. Samtidigt är det jobbigt för det blir ytterligare en tung sak att försöka hantera vid sidan av all sorg och jobbiga känslor som jag redan har.
Äsch, skit i det och SLUTA försök få tag i honom.

Om det är så så funkar det ju iaf.. Skulle hellre se att han betedde sig vuxet och sa rakt ut vad det är. Det är vidrigt svårt att släppa allt det här
Sa rakt ut vad vad är?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 663
Senast: Tofs
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
2 897
Senast: Otter
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 156
Senast: Magiana
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 532
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp