Bukefalos 28 år!

SvRFs ensamrätt på tävlingar...

Pancakes

Trådstartare
... har den försvunnit? Skumläste i TRI häromdagen och insåg att jag inte såg nåt om det längre. Det kom väl någon dom kring bilsportförbundet som haft liknande regler där rätten ansåg att förbundet inte kunde ha monopol på tävlingar inom sporten? Men hur ser det ut för ridsporten numera?
 
Ja det kom en dom för några år sedan i bilsportförbundet. Så här sa konkurrensverket, som fått prova detta inom flera idrottsförbund sedan den domen, men som inte kan prova varje idrottsförbund om det inte händer något speciellt fall (jag sitter själv med i ett specialhästförbund) "De får ha en klausul i tr om dispens, har de det att man kan söka dispens så är det helt okej att ha det i tr, MEN i princip är denna paragraf verkningslös, De får inte neka någon som söker dispens att få dispens, de får heller inte straffa någon som har glömt att ansöka dispens genom att dra in licensen i ridsportförbundet, DÅ kommer konkurrensverket att ta upp det fallet och troligen döma liknande som bilsportförbundet".
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: MiniLi
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 420
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 667
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 376
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp