Svullet ben efter skada, men hur länge?

Sophia_

Trådstartare
För snart 3 veckor sedan skadade sig min häst då hon fastande i en löst hängande hag-tråd när vi var ute och red. Hon sparkade sig då (tror jag, har iaf fått ett slag) på h.b skenben som svullnade upp betydligt. Kylde så fort vi kom tillb. benet i 1,5h samt tvättade alla sår.
Nu, 3 veckor senare, har svullnaden gått ned en aning, men är fortfarande kvar. I början gick den ned betydligt efter ridning men det gör den ej längre, bara en aningens aning.
Hur länge kan en svullnad efter skada kvarstå?

Igår lyckades hon riva upp ett broddsår på v.b också så nu är hon iaf lika svullen i båda benen... :crazy:
 
Kan nog sitta ett tag. Mitt sto sparkade sig på framsidan av benet för ett antal veckor sen och set är fortfarande en liten "knöl" där så det kan nog dröja ett tag innan det försvinner helt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Fazeem
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 363
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 601
Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 728
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp