Bukefalos 28 år!

(SWB), viktigt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

pea_

Ska precis göra min första start på häst och har märkt att det står (SWB) efter många hästar i startlistorna. Efter att ha sökt lite på tidigare resultat med min "nya" häst har jag sett att det står det även efter hennes namn, men nu när jag har anmält mig står det inte så. (Iofs efteranmäld så kanske därför?)

Är det viktigt på något sett på fortsatta tävlingar, med tanke på resultat om man ska sälja eller så, för att se att det är samma häst eller något? Förstår ju att det betyder att hon är svensk, men vad har det för betydelse?

Som sagt är jag efteranmäld, inte genom TDB utan vi har bara mailat namnet mm, och då skrev vi ju inte (SWB) eftersom det inte är hennes namn, eller?

Tacksam för svar! :)
 
Sv: (SWB), viktigt?

SWB betyder Swedish Warmblood och talar bara om att hästen är registrerad i ASVH som svensk varmblodig ridhäst. Det har ingen som helst betydelse i tävlingssammanhang.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 354
Tävling Har säkert lagt tråden på fel ställe men isåfall får någon gärna flytta den! Märkte att det står (SWB) efter vissa hästar namn på tdb...
Svar
2
· Visningar
1 808
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 342
Senast: dobbis
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 485
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp