Bukefalos 28 år!

sy egen padd till bomlös.

Rouise

Trådstartare
Är det någon som sytt egen vojlock till bomlös? alltså man har köpt iläggen med sytt själv tygvojlocken själv?.

Har kollat lite på priser och kommit fram till att man kan köpa lösa paneler/inlägg för ett pris säg 900 så kostar en komplett padd det dubbla: 1800, vilket betyder att man betalar 900 för själva tygvoljocken.

och ja jag är lite snål, som en fattig student och är inte jättesugen på att betala det priset för något som jag ev kan göra själv till en mycket billigare pris.

så jag funderar på om man kan ta en vanlig lite tjockare vojlock, och sy dit fickor för panelerna och fixa med ryggfriheten. är det någon som har provat det? Är det något ni öht skulle kunna tänka er kan passa?n
 
Sv: sy egen padd till bomlös.

Jag har sytt ett antal, är man någorlunda hemma bakom en symaskin är det inga större problem :)
Ett par bra ilägg är ju ett måste. Vad har du för bomlös?
Hojta i den andra tråden om du vill så ska du få lite tips :idea:
 

Liknande trådar

Utrustning Har en rätt lång tid nu sökt en passande sadel till vår valack utan att hitta den som verkligen passar. Har nu fått erbjudande att köpa...
Svar
2
· Visningar
809
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 485
Senast: Equidaem
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 028
Senast: Totola
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 413
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp