Bukefalos 28 år!

sy egna tygsaker- tips?

lizan

Trådstartare
Moderator
vet att det funnits fler liknande trådar, men hittar dom inte nu, och vad jag minns var det mest täcken o sånt som syddes i dom trådarna, och det här är lite andra tips jag behöver!
mamma quiltar och köpte en hel del hästtyger hon inte tänker använda då vi hittade mycket snyggare tyger idag! :angel:

så nu vill hon att jag använder tyget till något. så nu behöver jag era tips på saker man kan sy! helst så enkla saker som möjligt! :D tyget är "vanligt", kändes ganska tjockt och är helt oelastiskt.

ryktpåsar kan man ju sy, men vet inte riktigt vem som skulle använda dom, känner ingen som behöver... hjälmpåse funderade jag också på, lite roligare än den blåa jag har. men frågan är om det inte är bra att ha det andasmaterialet som är på den jag har? eller spelar det någon roll? hjälmen ligger ändå oftast i en uppvärmd sadelkammare.

vad mer kan man göra?

funderade på schabrak, men har aldrig lyckats få till passformen bra när jag försökt, någon som har något slags mönster så att det blir bättre?

ge mig massor med tips, helst så användbara saker som möjligt! :p
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
671
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 042
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 752
Senast: MML
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 372
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp