SY-tråden, (maskin?)broderier

Det får bli studiebesök :idea:
Nu när @Monstermom rett ut sina hålkort så behöver vi en annan anledning :D

Monstermom har snarare tagit hålkortssemester över helgen, men hon är också en smula illamående av @Trott s förklaringar så jag tror det studiebesöket får ni nog ta sinsemellan...
(Och ja, jag vet att jag frågade. Jag gillar att veta saker. Det betyder inte att jag tål att höra saker. :cool: :laugh:)
 
Monstermom har snarare tagit hålkortssemester över helgen, men hon är också en smula illamående av @Trott s förklaringar så jag tror det studiebesöket får ni nog ta sinsemellan...
(Och ja, jag vet att jag frågade. Jag gillar att veta saker. Det betyder inte att jag tål att höra saker. :cool: :laugh:)
Jag kan som sagt dra hela garvningsprocessen också om nån är intresserad :p massa spännande ord :D
 
Tänker börja med att meddela att den här tråden är rent av omöjlig att söka sig fram till :mad:
Sytråden - andra resultat
Maskinbroderier - inga resultat
Maskin(?)broderier - inga resultat
SYtråden - andra resultat
SY-tråden - Helkonstiga resultat
:arghh::arghh::rage:
*går in i bevakade, scrollar ned till visa även lästa*

Återkommer strax med det jag faktiskt skulle posta.
 
Jag har:
fixat kanter sandpapprat kantskurit och "burnished" =fuktat och gnuggat med trä (handtaget till en av sylarna).
144638865059279800_resized.jpg

Syns skillnad mot "öglorna" som jag inte kom åt.
Lagt på ett lager med conditioner (innehållande bl.a. bivax) och putsat av med en nylonstrumpa. Samt snott ihop så att remmarna ska få lite böjning i sig.
144638864976014400_resized.jpg

syns kanske inte så jättestor skillnad där, men det kändes lite smidigare i alla fall :D
 
Tänker börja med att meddela att den här tråden är rent av omöjlig att söka sig fram till :mad:
Sytråden - andra resultat
Maskinbroderier - inga resultat
Maskin(?)broderier - inga resultat
SYtråden - andra resultat
SY-tråden - Helkonstiga resultat
:arghh::arghh::rage:
*går in i bevakade, scrollar ned till visa även lästa*

Återkommer strax med det jag faktiskt skulle posta.

Vi vanliga veklingar går ju bara in i rätt forum... :angel:
 
Nä... Jag har inte sytt. (kanske får starta en egen tråd snart :p)
Men i alla fall. Testat på flätmetoder:
144655838188005700_resized.jpg


Grimman är f.ö. klar och avlämnad, har ingen bild på den, dock. Men den satt fint på ponnyn, slog hålen där när vi provat och mätt vart det skulle sitta.
Kommande projekt: Kedjegrimskaft av resterande tömdel.
Kanske koppel eller (och?) halsband till syrrans hund
Renovera (byta allt läder) en grimma, eventuellt.
... och lite andra idéer. Har snöat in lite på instruktionsvideor på YT, finns mycket intressant att hitta på...
 
Japp. Målet är att ha den klar innan jag går i pension. :p
De tidsramarna har jag med mina broderier också :angel: till och med lämnat bort ett broderi till min faster så hon får göra klart det, häst motiv i korsstygn och halva korsstygn på minismå rutor :wtf:
 
De tidsramarna har jag med mina broderier också :angel: till och med lämnat bort ett broderi till min faster så hon får göra klart det, häst motiv i korsstygn och halva korsstygn på minismå rutor :wtf:
Det var länge sedan jag broderade senast. Återstår att se hur kul det är när jag väl börjar. :p:laugh:
 
Jaa, nu har jag hittat tillbaka till den här tråden också ;)

Har sytt lite smått och gott sedan sist, det har blivit ett antal nya kuddfodral till soffkuddarna, ett par mysbyxor i plysch (gudabenådat sköna :D ) sytt på en undersida på farmors gamla vackra överlakan med broderier så de blev påslakan och kommer till användning igen, och så håller jag på med min tävlingskavaj inför nästa säsong :) Den började som en väst att ha i tekniken (we) men växte så nu blir det en kavaj med avtqgbara ärmar. Skitkul!

Har köpt på mig lite fint broderat tyg att sy något mer festbetonat av också och ett mátchande tyg till det, kjol och jacka alt klänning, har inte bestämt mig riktigt än. Försöker qtt inte starta fööör många projekt samtidigt ;)

Även om omväxling ju som bekant förnöjer :angel:
 
Jaa, nu har jag hittat tillbaka till den här tråden också ;)

Har sytt lite smått och gott sedan sist, det har blivit ett antal nya kuddfodral till soffkuddarna, ett par mysbyxor i plysch (gudabenådat sköna :D ) sytt på en undersida på farmors gamla vackra överlakan med broderier så de blev påslakan och kommer till användning igen, och så håller jag på med min tävlingskavaj inför nästa säsong :) Den började som en väst att ha i tekniken (we) men växte så nu blir det en kavaj med avtqgbara ärmar. Skitkul!

Har köpt på mig lite fint broderat tyg att sy något mer festbetonat av också och ett mátchande tyg till det, kjol och jacka alt klänning, har inte bestämt mig riktigt än. Försöker qtt inte starta fööör många projekt samtidigt ;)

Även om omväxling ju som bekant förnöjer :angel:
Låter spännande med kavajen! Du får bjuda på lite bilder på den under arbetets gång tycker jag :p

Här har det mest blivit grytlappar å sånt till butiken men har två beställningar att göra, en mössa av bäverpäls och en jaktväst (kopiera en befintlig som jag fått med och titta på typ). Måste bara hinna det också :banghead:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp