Bukefalos 28 år!

Synpunkter på nya radannonssystemet

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Nu har det nya radannonssystemet varit igång ett tag. Det har dock inte kommit så mycket synpunkter, tips eller frågor runt det så jag skapar denna tråd för att förhoppningsvis få lite "input" från er.

Förhoppningvis beror tystnaden på att det nya fungerar ganska bra.

Jag planerar just nu att byta lite färger på nya radannonserna, i första hand är det länkarna som jag tror blir enklare att förstå om de är blå, då nästan alla länkar på Bukefalos är blå. Det kanske inte blir lika snyggt, men lättare att förstå tror jag.

Vad tror ni om detta och har ni någon annan synpunkt om det nya, skriv?!

Nya radannonserna hittar ni här:
http://www.bukefalos.com/annons/
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Det enda jag kan säga är väl att det är lita jobbigt att läsa priserna.
Istället för 80000 kan det väl stå 80 000, med mellanrum.

Kartan är super!

Hatsune/ Som sov under geografi lektionerna.
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Jag vet inte om jag letade slarvigt men det jag saknade med en gång när jag skulle in och kolla en sak var möjligheten att sortera annonserna efter län ?
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Du letade slarvigt ;) Du är dock den andra som hör av sig om samma sak.

Under loggan finns möjlighet att välja län. Dessutom kan du på Huvudsidan välja detta i botten av sidan.

Det finns någon möjlighet till, kom dock ihåg att välja bort länet under loggan om du vill se alla annonser sedan.
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Tack för synpunkter.

Jag skulle kunna peta in ett mellanslag där, hade det tidigare, tyvärr ställde det till det med postnummer som också anges som numeriska heltal, de fick också en tusentalsavgränsare i sig, som då hamnar på fel ställe. Tror nog vi får leva med priser utan tusentalsavgränsare.
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Fast nu är länkarna lila, inte blå. Jag gillar lila. :D

51W6s4%252BRMHL._SL500_AA300__large.jpg
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Jo, lite ändringar i färger här och där har det nog blivit nu :) Tror jag tar en liten paus nu.
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Snälla, gör så att länkarna man klickat på tidigare får en annan färg! Nu är det jättesvårt att veta vilka trådar/sidor man varit inne på när det behåller samma färg som när de var olästa.
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Inte för att det rör själva radannonssidan i sig, men en tanke är om annonslänkarna man tryckte på öppnades i en ny flik i webläsaren (som alla andra länkar man klickar på inne på buke) istället för i samma flik.

I och med att annonssidorna nu blivit lite mer en separat sida där t.ex. sidhuvudet inte finns med från själva "forum-Buke", så är det knepigare att ta sig tillbaka till diskussionsforumet etc., om man som jag kanske klickar på en annons som fångar mitt öga medan jag också vill läsa en tråd på forumet.

Visst kan jag högerklicka och välja "öppna i ny flik", men som sagt, eftersom andra länkar på buke fungerar så automatiskt och man faktiskt hamnar på en helt ny sida så skulle åtminstone jag tycka att det var smidigare.
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Jag tycker sidan såg fin ut men saknar också en knapp/länk i sidhuvudet så att man enkelt kan komma tillbaka till vanliga Bukefalos...
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Det jag saknar är kategorierna under länkarna här på buke (t.ex. utrustning, medryttarhäst, fullblod, islandshäst)
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Jag skulle vilja att det återigen går att dölja annonserna på högra sidan. När man trycker på "uppåt-pilen" så försvinner annonslistan direkt men när man går till en annan Buke-sida så kommer de fram igen :crazy:
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Jag håller med! Irriterande att det inte går att dölja.
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Hur tar man bort sin annons? jag lade in en annons som oregistrerad annonsör, ser inte att man kan ändra eller ta bort?
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

I mailet du fick efter att annonsen aktiverats finns det en länk för att hantera annonsen. Om du går till annonsen via den länken kan du ändra eller ta bort annonsen. Om du inte hittar mailet kolla skräppostmappen för säkerhets skull.

Mitt tips till alla som räknar med att använda systemet mer än en gång, skaffa ett användarkonto, det ger fördelar jämfört med att lägga in annonser utan användarkonto.

Annonserna tas bort automatiskt efter en månad, så antalet inaktuella annonser bör vara färre än i andra system.
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Tycker att färgen på sidnummer är "fel" tex jag är på sida 1 bland ponnyannonserna då är den siffran utan bakgrundsfärg, om jag vill klicka på sida 2 har den "redan" blå bakgrund. Kanske bara jag som är känslig ;) men jag blandar hela tiden ihop vilken sida jag är på och trycker ofta på den sida jag redan har uppe. Är van att sidorna på forumet har en avvikande färg när man klickat på dom.

Hoppas jag förklarade så du förstår :o
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Hur lång tid ska det ta att få aktiveringsmailet när man skapat användare för att lägga in annons? *väntar* :D
 
Sv: Synpunkter på nya radannonssystemet

Det kommer vad jag vet ganska omgående. Dock verkar det det för vanligt att det hamnar bland skräpposten, kolla där.

Vet inte om det är det faktum att det står annons i mailet som gör att det ofta hamnar i skräppost-mappen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 102
Senast: Yeah but
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 621
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 759
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 653
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp