Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är skoj :)
Här är det en kvinna i mitt läns sygrupp på facebook, "sytokiga kullor och masar" om håller i det. Det gäller ju att det är någon som orkar hålla i evenemanget :) Lite planerande är det ju med att boka loka, fixa fika (tror hon brukar baka själv) hålla koll på anmälningar och avbokningar osv :) Men, man kan ju dra ihop nått i ens eget kök om man har plats typ. Eller i föreningens lokal om man har någon sån och bor i lägenhet osv :) Man behöver ju typ bord och stolar, sen kan man be folk ta med sig skarvsladdar själv.

Hittade en fb-grupp (SyLAN i hela Sverige) som annonserade ut om kan både i mitt län och grannlänet så det såg lovande ut. Just nu kan jag inte åka iväg på nått men senare i år kanske kanske :laugh: Himla roligt påhitt men ja, jag förstår att det kräver lite av den som planerar det för att det ska bli lyckat.
 
Nej men vad roligt!:love: Sånt skulle jag också vilja åka på, undra om det går att finna i ens eget län :cautious:

Vem är det som håller i det?

Här har de syträffar flera gånger om året, i Skövde. Kika på Facebook! Allt finns på Facebook ;)
Jag vill gärna åka men varenda träff har krockat med andra aktiviteter.. Lanet nästa vecka krockar med besök söderifrån.. Typiskt! Hade gärna åkt.
 
Sytt klart årets första lilla projekt. En mycket somrig klänning
TqIHEED.jpg

Blev väldigt nöjd, den sitter helt perfekt!
 
Det blev ett par kalsonger till sambon, första paret syddes av en uttjänt T-shirt, lite fix kvar innan mönstret är perfekt så jag vågar använda det på de fina tygerna :) .
 
Okej jag erkänner. Jag kan ha köpt ännu mer tyg. Men det var ju så fint!

Och nu fick jag syn på ett inlägg på facebook att Ikea har rea på sina tyger. Om man skulle åka till Jönköping kanske :angel: Nej, nu får jag ge mig!

Köpte en bok till på Facebook, Sew many dresses, sew little time. Guldgruva! Den innehåller precis allt jag behöver tror jag :love: Fast mönsterarken var ett helvete att rita av, alla linjer ser likadana ut i olika grader av grått.. Men det gick bra ändå till slut.
 
Det var rea på tyger och påslakan på secondhand. Gissa om jag shoppade!
Uj uj uj vad tyg jag har nu. Och idéer! Och faktiskt tid! Ska bara hitta tålamod att rita mönster också.
 
Jag kaaan ha köpt ännu mer tyg :angel: Var på stoff och stil i Göteborg igår. Hittade bara ett tyg, på rea, som tvunget ville med hem. Blev lite kantband och nya kritor med. Helt okej. På Ikea hittade jag ingenting för en gångs skull. De brukar ha trevliga linnetyg men inte den här gången. Eller ja det fanns ju, men inget som följde med hem.

Så nu ska jag sy! Klänningar i massor. Som om jag inte redan hade femtielva stycken :angel:
 
Jag börjar också bli sugen på att sy igen. Tiden finns inte just nu dock så jag får vackert vänta och beundra era alster istället. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 156
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
996
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 439
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp