Bukefalos 28 år!

T6 hopp skillnad T8 dressyr

Fluff3

Trådstartare
Har en snabb fråga. Har nu en thorowgodd T6 hoppsadel, som passar bra. Skulle även vilja ha en dressyrsadel och funderar på thorowgood T8 dressyr. Är det någon som har kombinationen T6 hopp och T8 dressyr på sin häst? Vet att de skall vara uppbyggda på samma bom men skulle vara intressant att höra från någon eller några som har provat i praktiken.

Tacksam för svar!
 
Sv: T6 hopp skillnad T8 dressyr

Jag har en T8 dressyr men har dessvärre ingen erfarenhet av T6. Vet att det finns mycket gamla tråder om samma ämne :) har fått gör mig att T6 hopp är mer takformad men jag kan ha fel..
 
Sv: T6 hopp skillnad T8 dressyr

Har försökt läst de gamla trådarna men hittar ingen som har provat båda i praktiken. Tack för ditt svar! Någon mer som har en åsikt i frågan???
 
Sv: T6 hopp skillnad T8 dressyr

Har ingen åsikt avseende T6 jämfört med T8, däremot hoppsadeln jmf m dressyrsadeln. Dessa hoppsadlar har Korta ortspetsar (passar något plattare och normalmankade hästar) medans dressyrsadeln har långa ortspetsar (når längre ner på sidorna, rymmer högre manke). Markant skillnad. Värt att tänka på när man provar ut dessa, att det diffar.
 

Liknande trådar

Utrustning En lite dum fråga egentligen kanske men jag fick med en dressyrsadel thorowgood T8 nu när jag köpte min häst, som är utprovad och passar...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Oknytt
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 865
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Var osäker på vilket prefix jag skulle välja eftersom jag avser diskutera både förskola och skola, men det fick bli Skolbarn till slut...
Svar
18
· Visningar
5 652
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp