Ta med barn (oanmälda) till bekanta

Oj nej, jag tycker inte att du överreagerar alls!
Själv hade jag också blivit ordentligt förvånad, men jag hade nog gått snäppet längre och avvisat dem från att komma in. Dels för att jag verkligen inte gillar barn men även för att okända människor inte har något i mitt hem att göra. Att jag dessutom skulle behöva må dåligt över att ett okänt barn springer omkring i min lägenhet för att det vore ohövligt att avvisa objudna gäster har jag noll och ingen förståelse för.
Nu behöver jag visserligen inte oroa mig då bekantskaper som inkluderar barn inte intresserar mig :p

Håller med! Hade de kommit ikväll hade jag förmodligen inte heller bjudit in de, ikväll har jag fått stå ut med barnskrik och stoj från en av mina grannar så att det räcker och blir över. Jag hatar barnskrik! Den vidriga, gälla tonen skär igenom allt och jag som i vanliga fall inte hör ett dugg från mina grannar är nu så trött på det att jag snart går över och säger ifrån - vilket de jävla nötterna till föräldrar borde gjort för längesedan. :banghead::banghead::banghead:
 
Håller med! Hade de kommit ikväll hade jag förmodligen inte heller bjudit in de, ikväll har jag fått stå ut med barnskrik och stoj från en av mina grannar så att det räcker och blir över. Jag hatar barnskrik! Den vidriga, gälla tonen skär igenom allt och jag som i vanliga fall inte hör ett dugg från mina grannar är nu så trött på det att jag snart går över och säger ifrån - vilket de jävla nötterna till föräldrar borde gjort för längesedan. :banghead::banghead::banghead:
Nötter till föräldrar? Säga till ett skrikande barn?

Med tanke på att barnet inte brukar skrika så beror troligen skriken på att det är något fel, barnet kanske har kolik. Jag tvivlar på att det hjälper att säga till ett barn som har ont att inte skrika. Och om det stör dig, hur tror du det är för föräldrarna?
 
Nötter till föräldrar? Säga till ett skrikande barn?

Med tanke på att barnet inte brukar skrika så beror troligen skriken på att det är något fel, barnet kanske har kolik. Jag tvivlar på att det hjälper att säga till ett barn som har ont att inte skrika. Och om det stör dig, hur tror du det är för föräldrarna?

Nej, det var mer skrik & stoj från äldre barn som lekte än skrik/gråt från en bebis. Jag gick faktiskt och sa till, jag orkade inte med allt oväsen och när barnens pappa (?) öppnade dörren skrek barnen så högt att han fick be de vara tysta för att ens kunna höra vad jag sa.
"-Åh förlåt, jag visste inte att det hördes så mycket!" :banghead::rage:
 
Nej, det var mer skrik & stoj från äldre barn som lekte än skrik/gråt från en bebis. Jag gick faktiskt och sa till, jag orkade inte med allt oväsen och när barnens pappa (?) öppnade dörren skrek barnen så högt att han fick be de vara tysta för att ens kunna höra vad jag sa.
"-Åh förlåt, jag visste inte att det hördes så mycket!" :banghead::rage:
Menar du att de ljög när du bad om ursäkt eller? Eller blev du arg för att de bad om ursäkt? Eller du är förbannad för att du inte talade med dem tidigare om det?

Givetvis ska man visa hänsyn men att hålla på att bli tvärarg och köra huvudet i väggen för att grannar som normalt sett inte ger ett ljud ifrån sig gör det en enstaka gång känns klart överdrivet. Hade de hållit på jämnt hade det varit en annan sak.
 
Menar du att de ljög när du bad om ursäkt eller? Eller blev du arg för att de bad om ursäkt? Eller du är förbannad för att du inte talade med dem tidigare om det?

Givetvis ska man visa hänsyn men att hålla på att bli tvärarg och köra huvudet i väggen för att grannar som normalt sett inte ger ett ljud ifrån sig gör det en enstaka gång känns klart överdrivet. Hade de hållit på jämnt hade det varit en annan sak.

Jag tyckte mest att det var synnerligen korkat att inte förstå att barnen som skrek som dårar faktiskt kunde störa andra. Deras falsettskrik hördes tydligt även om jag höjde volymen rejält på tvn och till slut fick jag nog.
 
Jag tyckte mest att det var synnerligen korkat att inte förstå att barnen som skrek som dårar faktiskt kunde störa andra. Deras falsettskrik hördes tydligt även om jag höjde volymen rejält på tvn och till slut fick jag nog.
Jag tror egentligen det är ok att säga till innan man fått nog :).

Fast jag håller med om att man brukar försöka stå ut med ljud.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 693
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag har sedan ett år tillbaka träffat en man, han är ca 10 år äldre och han är egentligen mycket av det jag inte alls letade efter hos...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 317
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Jag är halvtids plastförälder till en kille på 12 år som bor hemma hos oss vartannan vecka.. Pojken har diagnostiserats med ADD men de...
Svar
11
· Visningar
2 702
Senast: Mitten
·
D
Ekonomi & Juridik Hej Jag är ny på detta forum och heter MArtine kallas Tine kort & gött. Har tidigare i mitt liv tränat/tävlat med olika typer av...
Svar
10
· Visningar
1 293
Senast: Cizma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp