Status
Stängd för vidare inlägg.

Sablar22

Trådstartare
Efter sjukt lite sömn så är jag nästan manisk på att få lite hjälp och råd.
Av alla jag har frågat så kommer det en tand åt gången!
Freddy fick sin första tand när han var 3 mån, den andra tanden kom när han var 3,5 månad. (två tänder på nedre käken, mitten)
Nu är han 5 månader och har FYRA tänder på gång :crazy: :cry:
i övre käken.

Det är så himla synd om honom, vad kan jag mer göra än att massera tandköttet-ge bitring ?

Gav honom 2.5 ml alvedon i förmiddags, det verkade som att det lindrade lite iaf.
Han är dessutom väldigt förkyld :( så nu är det inte roligt att vara Freddy!
Men ändå, han är så himla go.. trots att han har ont och är sjuk så kan han ändå bjuda på några leenden och skratt mellan tårarna :love: :love: :love:
 
Sv: Tänder

Det har funnits bitringar som man kunde kyla ner i kylskåpet de brukar tydligen funka bra. Mina har aldrig haft ont av tänder men har blivit grymt dåliga i magen.
 
Sv: Tänder

Min pojk var ca 5 mån när tänderna börja komma och då poppade dom nästan bokstavligt talat upp!
Det kom upp 8 st i rask takt, sedan blev det ett uppehåll och nu är det 16 st och 1½ år.

Vi märkte inget speciellt på honom när tänderna kom mer än att han seklade mycket och gör fortfarande :love:
Kanske liite grinig men det kunde lika gärna varit magknip.

Men som mimmipigg skrev, en bitring som man kan kyla ner kanske vore nåt :idea:
 
Sv: Tänder

Jag har en sån, men den är lite stor för att han ska kunna få in den i munnen. Eller jo han får in den, men inte så mkt som han vill.
Resultatet är att han kastar iväg den :crazy:

När han fick dom första två så märktes det inte heller så mkt,
men det är värre nu när alla absolut måste komma samtidigt :(

Dregglar gör han, så både han och vi blir full av dreggel :love: :D
Han lyckades dreggla ner Turbo nu ikväll = olycklig katt :D

Peppar..peppar, men han verkade lite piggare nu på kvällskvisten
:banana:
 
Sv: Tänder

Det finns många olika modeller på såna nerkylbara, jag har själv 3 stycken sådana i olika varianter.

Mina barn har inte heller reagerat när de fått tänder, eller rättare sagt tjejerna i alla fall. Allan har inte börjat få några än.. :p
 
Sv: Tänder

Allan kan få några av Freddy :)

Idag är han mkt piggare, lite gnäll nu innan han somnade bara. :banana:

Ska kika om jag hittar några andra modeller, men utbudet är inte så stort här i byn.
 
Sv: Tänder

Har också varit med om att det om 4 tänder samtidigt. Bitringen var inte intressant alls utan barnet klarade sig ganska bra utan. De kan bli rätt hängiga och få feber när tänderna kommer.
 
Sv: Tänder

Det är först nu när tänderna spruckit igenom som han gnager på bitringen.
Han får något saligt i blicken och blir väldigt intensiv i sitt tuggande :D

Nästan som en hund som blir kliad bakom örat och tycker att det är såååå skönt *bra jämförelse va?*
 
Sv: Tänder

Hur mår Freddy förövrigt? Vad visar alla tester ni genomfört hitills?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tänder

Mina barn har fått flera tänder åt gången. Inget bra råd att ge förutom bitring, gärna kyld.
 
Sv: Tänder

min systerdotter har typ fått 6 - 8 tänder ( i think) just nu ligger hon hemma med feber, varm som en stekpanna är hon :(
 
Sv: Tänder

Han mår jättebra :love:

Enligt BVC så märks det inte att han hade en så hemsk start..
men på Onsdag ska vi iväg till Barnhab. för att bli filmade & testade
för 3:e gången. Hittills så har ingen sagt någonting om ngt "fel" men det är väl för tidigt för att säga något om det ännu.
 
Sv: Tänder

Hej!

Har du testat att ta lite flytande alvedon och gnuggat mot tandköttet??? Fungerade kanon på mina grabbar.
 
Sv: Tänder

Sablar22 skrev:
Han mår jättebra :love:

Enligt BVC så märks det inte att han hade en så hemsk start..
men på Onsdag ska vi iväg till Barnhab. för att bli filmade & testade
för 3:e gången. Hittills så har ingen sagt någonting om ngt "fel" men det är väl för tidigt för att säga något om det ännu.
Å vad skönt att höra :) ! Jag har tänkt jätte mycket på er de senaste dagarna. Förmodligen för att min egna förlosning börjar att närma sig.

Ge underverket :love: en kram, och hoppas att tänderna snart slutar att göra ont.
 
Sv: Tänder

Det går säkert jättebra för dig och din förlossning :bump:

Du vet.. jag är en sån som gör saker så krångligt det bara går ;)
det var nog därför som vi fick det lite jobbigt i början.

Freddy kramas gärna och skickar en tillbaka :love:
 
Sv: Tänder

Eskil tänker fylla nio månader innan han får sin första tand (den är på G nu), passar mig (och tutten) mkt bra :D Feber och småkrasslig var han ändå runt 4-6 mån, utan att det kom tänder.

Vidar fick också sina utan feber och sånt. Tror att de ändå är förkylda och får feber i tandsprickningsåldern så det är nog ofta sammanträffanden.

Sablar - nu vill vi se BILD på Freddy igen, han har ju växt jättemycket sedan sist !
 
Sv: Tänder

Härligt att Eskil planerar sina tänder sådär :D

Hoppsan.. ska ta lite bilder imorgon och slänga upp!
Jo han har växt lite, 7800 väger han nu :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Tänkte dela med mig av lite bilder. Nu är det konstaterat att alla mina tre katter är drabbade av FORL/TR (tandresorption). Det finns...
Svar
18
· Visningar
20 561
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 495
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp