Bukefalos 28 år!

"tävla 2 åring"

Joyride

Trådstartare
Vad tycker ni.
Det skall vara en liten "tävling" på klubben (tömkörnings tävling o man hoppar en bana o tömkör)
Tycker ni det är rätt att en ponny på drygt två o ett halvt år är med?? Är bara en skoj tävling, men TR säger ju 4 år o uppåt.
 
Sv: "tävla 2 åring"

Tycker jag låter som en jättebra mental träning för 2½ åringen eftersom det är tömkörning. Ju mer rutin de har desto lättare går det när det är dags. Man kan ju göra bruksprov med "3 åringar" som inte är mer än 2½. Bara men tar det på skoj och som miljöträning så tyckeer jag att det är bara positivt LYCKA TILL:bump: :bump:
 
Sv: "tävla 2 åring"

Vänta, jag fattar ingenting. Är det bara tömkörning eller? Förstår inte denna meningen; "tömkörnings tävling o man hoppar en bana o tömkör".

Tömkör man bara så tycker jag nog att det är upp till varje häst. 2,5 åringar kan ju vara extremt valpiga och då tycker jag man ska vänta. Betyder det att man ska sitta på hästen säger jag definitivt nej.
 
Sv: "tävla 2 åring"

Jag har faktiskt funderat på hur det där kommer att gå till (såg inbjudan...)
Ska man springa efter o hoppa eller kommer det att vara plastkuber så man kan gena?

Låter rätt vanskligt om kusken skall springa efter o snubbla över hindren..
 
Sv: "tävla 2 åring"

Rumpnissen skrev:
Vänta, jag fattar ingenting. Är det bara tömkörning eller? Förstår inte denna meningen; "tömkörnings tävling o man hoppar en bana o tömkör".

På Joyride och min klubb lyckas de blanda in hoppning i det mesta :smirk:
 
Sv: "tävla 2 åring"

lundsbo skrev:
Jag har faktiskt funderat på hur det där kommer att gå till (såg inbjudan...)
Ska man springa efter o hoppa eller kommer det att vara plastkuber så man kan gena?

Låter rätt vanskligt om kusken skall springa efter o snubbla över hindren..

Ja du det kan man undra hur det skall gå o inte lyckas dra hästen i munnen oxå:crazy: man kanske skulle palla sig dit o titta.
 
Sv: "tävla 2 åring"

lundsbo skrev:
Jag har faktiskt funderat på hur det där kommer att gå till (såg inbjudan...)
Ska man springa efter o hoppa eller kommer det att vara plastkuber så man kan gena?

Låter rätt vanskligt om kusken skall springa efter o snubbla över hindren..



Haha....fick roliga bilder på näthinnan...
Men man kan juh undra hur de ska få det att gå ihop...:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: "tävla 2 åring"

jag tycker det låter rätt farligt ändå:o Tänk om hästen sparkar när den hoppar då kan man ju bli träffad!
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 888
Senast: hhere
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 473
Senast: zarmino
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 583
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 034
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp