Bukefalos 28 år!

Tävla ponny bland stora hästar - visst behövs väl ingen uppklassning?

Vira

Trådstartare
Som jag tolkar de nya reglerna från 2013 behöver jag inte längre kontakta ridsportförbundet för att klassa upp min ponny till storhäst, utan det är bara att anmäla till tävlingen precis som om jag hade en stor häst. Stämmer det? Jag har nämligen gjort precis det vilket verkade fungera finfint i tdb, men nu blev jag plötsligt orolig för att jag har missuppfatat reglerna.
 
Sv: Tävla ponny bland stora hästar - visst behövs väl ingen uppklassning?

Nej inte från och med i år. Du kan tävla storhästklass ena helgen och en yngre ryttare (<18 år) kan starta ponnyklass nästa helg



Men skicka gärna ett meddelande typ "Hej kommer med min D-ponny för att tävla storhäst"
Då ser man det innan man gör startlistorna och kan korrigera på en gång så inte ponnyn hamnar på en egen lista först
 
Sv: Tävla ponny bland stora hästar - visst behövs väl ingen uppklassning?

Tack så mycket för svaret! Nu slipper jag oroa mig för det i alla fall.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 784
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 295
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 394
Senast: Habina
·
Dressyr Skulle behöva hjälpa med att tolka de nya reglerna i TR. Är det fortfarande tillåtet att tävla ponny bland storhästar utan att klassa om...
Svar
8
· Visningar
1 373
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp