Bukefalos 28 år!

Tävling & triangelmärkt!

nice and happy

Trådstartare
En häst som blev T-märkt för x antal år sedan, är fullt ridbar nu.
Får man tävla i klubb tävlingar med den?
El är det olika ifrån klubb till klubb?
Vet en klubb som äger en t-märkt häst som brukar va där & tävla.
 
Sv: Tävling & triangelmärkt!

meningen med att t-märka en häst är ju att den inte ska tävla av vilken anledning somhelst....

men blåbärstävlingar och klubbtävlingar är nog upp till klubben att avgöra.
På våran klubbs klubbtävlingar måste man ha grönt kort så jag antar att man inte får tävla t-märkt häst heller.

Men blåbärstävlingarna är kanske annorlunda..


Jag skulle inte tycka det såg bra ut om jag kom till en klubb och tävlade och såg att en t-märkt häst fick vara med. jag får ett oseriöst intryck av arrangören då.
 
Sv: Tävling & triangelmärkt!

Läser man försäkringsbolagens villkor nogrannt så får man INTE tävla med triangelmärkta hästar.
 
Sv: Tävling & triangelmärkt!

För försäkringsbolaget får du inte!

Vissa klubbar låter ändå vissa T-märkta vara med på klubbtävling.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 191
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 206
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 568
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 814
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp