Tävlingar 2017

Apropå DM så har vi haft i 100-klass för seniorer under några år, men sedan två år kanske så är det ändrat till att man anmäler sig före säsongen, betalar 300 spänn till distriktet, och den som har mest championatspoäng vid slutet av året får ett ländtäcke på distriktets ridsportsgala mitt i vintern. Så sjukt avslaget :meh:
 
Senast ändrad:
Apropå DM så har vi haft i 100-klass för seniorer under några år, men sedan två år kanske så är det ändrat till att man anmäler sig före säsongen, betalar 300 spänn till distriktet, och den som har mest championatspoäng vid slutet av året får ett ländtäcke på distriktets ridsportsgala mitt i vintern. Så sjukt avslaget :meh:
Edit: Såg nu att det bara är starter i 100-klass som gäller i år, förut var det nog alla klasser. Alltid lika spännande med tävlingar med tydliga regler :laugh:
Är det sant?
Eller vänta nu, du är inte i samma distrikt som jag numera väl?
 
Apropå DM så har vi haft i 100-klass för seniorer under några år, men sedan två år kanske så är det ändrat till att man anmäler sig före säsongen, betalar 300 spänn till distriktet, och den som har mest championatspoäng vid slutet av året får ett ländtäcke på distriktets ridsportsgala mitt i vintern. Så sjukt avslaget :meh:
Så har vi med distriktschampionatet, förutom att det inte behövs någon föranmälan. Jag har svårt med det här med föranmälan... :cautious: Må bäste deltagare vinna, inte bara den bäste av de som tror att de har en chans. :idea:

DM har vi i 100, och om det är för få starter där, i 90. Så de senaste åren har det räckt med att starta 90. :angel: I år tror jag dock att det kommer att vara ett par 100-ekipage! :banana:

Mvh,
Lady_S
 
Så har vi med distriktschampionatet, förutom att det inte behövs någon föranmälan. Jag har svårt med det här med föranmälan... :cautious: Må bäste deltagare vinna, inte bara den bäste av de som tror att de har en chans. :idea:

DM har vi i 100, och om det är för få starter där, i 90. Så de senaste åren har det räckt med att starta 90. :angel: I år tror jag dock att det kommer att vara ett par 100-ekipage! :banana:

Mvh,
Lady_S
Men visst går DM i ett annat distrikt? Kan ju inte vara så vanligt även om det såklart är bättre än ingenting alls!
 
Så har vi med distriktschampionatet, förutom att det inte behövs någon föranmälan. Jag har svårt med det här med föranmälan... :cautious: Må bäste deltagare vinna, inte bara den bäste av de som tror att de har en chans. :idea:

DM har vi i 100, och om det är för få starter där, i 90. Så de senaste åren har det räckt med att starta 90. :angel: I år tror jag dock att det kommer att vara ett par 100-ekipage! :banana:

Mvh,
Lady_S
Ja, exakt! Det hade varit helt ok utan föranmälan, även om det är ännu roligare att ha det på en bestämd tävling (förutsatt att det är en tävling och klass där det blir lite starter - senast vi hade DM på en tävling, i ett annat distrikt eftersom vi inte hade ngn egen 100-klass, var det bara en deltagare som då fick guldet på att ha hasat runt med typ 80 straff, medan vi var ett helt gäng från vårt distrikt som red 1*, på samma tävling...)
 
Vi (Södermanland) har haft det i andra distrikt också, det är ju ändå samma ryttare som är med.

Jo det är väl så. Ändå tråkigt att vårat distrikt inte lyckas ha en enda fälttävlan, men jag tror och hoppas att det snart är på gång igen! Är roligt att det finns några drivna som orkar hålla på!
 
Men visst går DM i ett annat distrikt? Kan ju inte vara så vanligt även om det såklart är bättre än ingenting alls!
Ja, vårt DM går i ett granndistrikt.
Jo det är väl så. Ändå tråkigt att vårat distrikt inte lyckas ha en enda fälttävlan, men jag tror och hoppas att det snart är på gång igen! Är roligt att det finns några drivna som orkar hålla på!
Jag tror också sett det är på gång, på flera håll faktiskt! :) Och det tror jag behövs om det ska fungera. För att kunna arrangera så behövs deltagare, men det kommer att vara svårt att få någon större (eller mindre) mängd att börja om det inte finns ett par tävlingar hyfsat nära...

/Lady_S
 
Jag har tävlat. Dressyr. Det är så praktiskt! :idea: Man behöver knappt någon utrustning, behöver inte gå någon bana och man får sin exakta starttid dagen före. :up:

Synd bara att det inte är lika roligt som det är praktiskt. :angel: Och att jag inte är bättre på det än vad jag är, det är ju mycket roligare att tävla om man får rosett! :cool:

/Lady_S
 
Jag har tävlat. Dressyr. Det är så praktiskt! :idea: Man behöver knappt någon utrustning, behöver inte gå någon bana och man får sin exakta starttid dagen före. :up:

Synd bara att det inte är lika roligt som det är praktiskt. :angel: Och att jag inte är bättre på det än vad jag är, det är ju mycket roligare att tävla om man får rosett! :cool:

/Lady_S

Tyckte ju att det var dig jag såg där!
 
Jag har tävlat. Dressyr. Det är så praktiskt! :idea: Man behöver knappt någon utrustning, behöver inte gå någon bana och man får sin exakta starttid dagen före. :up:

Synd bara att det inte är lika roligt som det är praktiskt. :angel: Och att jag inte är bättre på det än vad jag är, det är ju mycket roligare att tävla om man får rosett! :cool:

/Lady_S

Kul med tre bukefalister i samma klass. :D Men du glömde procenten ju!
 
Jag har tävlat. Dressyr. Det är så praktiskt! :idea: Man behöver knappt någon utrustning, behöver inte gå någon bana och man får sin exakta starttid dagen före. :up:

Synd bara att det inte är lika roligt som det är praktiskt. :angel: Och att jag inte är bättre på det än vad jag är, det är ju mycket roligare att tävla om man får rosett! :cool:

/Lady_S

Nej det är inte ens kul även om man får en rosett :meh:
 
Var i Köpenhamn och tittade på CIC2* terrängen idag, trevlig bana! Det var debut för Bruce och A och de var felfria på hinder :) Var lite nervöst först när de aldrig dök upp och sedan kom ekipaget som startade efter dem! Men de hade blivit stoppade ute på banan (felaktigt). Tror det egentligen var ekipaget före som skulle ha blivit stoppat men de utgick nog på eget bevåg före dess...

Men de är iaf kvalade till SM nu och får även starta CCI2*. :banana:
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 503
Senast: settis
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 376
Senast: zarmino
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 605
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Krummi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp