Tävlingstråden 2015 :)

Vi gjorde årets första starter i helgen!

Första klassen var en tölt in harmony nivå 1, jag lärde mig klassen på morgonen tillsammans med domaren! Lyckades norpa en andra plats bland de vuxna på en taskig poäng, red bla. fel väg i fel gångart! ;) Spännande är bara förnamnet och jag ska garanterat pröva detta igen!

Sedan blev det en V1 och en T1, i ett tunt litet ridhus blir Herkules både tung och flack men vi red till oss två andra placeringar på poängen 5,0. Sätter vi alla moment samtisigt landar vi runt 6.0. Senaste starten vi gjorde var vi lååångt ifrån detta så att börja säsongen (i ridhus!!!!) bättre än vad vi slutade förra säsongen på ovalen känns fantastiskt. Då gick nog vinterträningen i rätt riktning! :D
Vad är tölt in harmony? Går det mest ut på hur ekipaget ser ut eller vad bedöms?
 
Rolig tråd!
Tanken är att jag och femåringen ska ut och träningstävla detta året. :) Första tävlingen blir troligen den 3:e April. Vet ännu inte hur mycket han orkar men jag funderar på att anmäla oss till V5 och tvågång så får vi stryka oss i värsta fall.
Är det Landis tävling?
 
Samtliga jag vill delta på framöver. :angel:

8/3 - Hella Cup
3/4 - Landi tävling
18/4 - Sigur tävling
26/4 - Falki vår
9/5 - Vinir Open
14/5 - Kongur & Stigandi tävling
17/5 - Jór Gaedingakeppni

Hella Cupen är jag riktigt sugen på. Men det är ju med så kort varsel. :banghead:
Så typiskt mig att vara ute i sista sekunden.

 
Samtliga jag vill delta på framöver. :angel:

8/3 - Hella Cup
3/4 - Landi tävling
18/4 - Sigur tävling
26/4 - Falki vår
9/5 - Vinir Open
14/5 - Kongur & Stigandi tävling
17/5 - Jór Gaedingakeppni

Hella Cupen är jag riktigt sugen på. Men det är ju med så kort varsel. :banghead:
Så typiskt mig att vara ute i sista sekunden.

Tävlade Hella del 1 och det var jätte bra arrangerat. Kommer förmodligen åka på den andra deltävlingen med. :)
 
Som det ser ut nu blir det dessa, med en eller två hästar. =)
3/4 Landi Påsk
1-3/5 VSM, eventuellt.
9/5 Vinir Open
14/5 Kongur och Stigandi
16/5 Vinir Gaedingakval
 
Nattfári 16 maj (den kommer ändras till en lokal pga domarbrist)
Gyda 6-7 juni

:D

Blev så jävla pepp efter tävlingen igår. :D
 
Jaha, dags att bekänna hur tävlingen gick..
Återkommande kommentar är energifattigt. :grin: Han är inte lat men jag har svårt att få honom att tagga till på banan. Stor publik underlättade inte, generellt hade vi lägre poäng och fler missar på den sidan.
T8 gick inge vidare, pass-taktig, trav när jag drev. Bästa omdömet var söt häst :angel:
Fyrgången är jag nöjd med då vi höll takten fick några 5or så rätt håll för årets mål på >5p.:)
 
Japp vi laddar om för en likadan tävling om några veckor. Om inte annat så är det bra miljöträning :)
 
Jaha, så blev det dags för årsdebuten :) Den häst jag egentligen skull rida, den svarte, har inte känts fräsch, så jag fick byta häst (snälla arrangörer!!:bow:) Så den röde fick hoppa in istället. Han som jag egentligen planerat att starta nån gån nu i sommar, då det inte har känts "klart för tävling". Skriver till arrangören att jag gärna vill rida 4.3 på den röde, men de hade bara plats i 4.2 :crazy: men ok, vi kör... Den fria tölten är inte helt stabil och rullar gärna :p

Hästen var rädd för publiken och hade ett litet galopprace med en av de andra hästarna:idea: :devil: kändes sådär när jag var inne på banan, inte alls så mjuk o fin som han kan vara... Så gissa om jag var förvånad när jag hör de första karaktärerna 6,0-6,0 :banana: sen gick det lite utför :laugh: 5,3-5,3-5,6 :) Men superglad för de poängen när hästen kändes som en påse bajs att rida :yuck::bump:

Bjuder på några bilder :)

Varning! känsliga tittare varnas för stor mage ( på ryttaren) och många grimascher ( på ryttaren), som det också ska jobbas på :idea:

10429247_10152933465223702_8057686105633982806_n.jpg

11133797_10152933465758702_6771884915931352823_n.jpg


1509064_10152933466208702_4070293458341878552_n.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 013
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 865
Senast: lewellyn
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 368
Senast: Fille
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 722
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp