Sv: Tappsko

Nej jag rider inte om min häst har fått en tapp sko,antingen slår jag dit den själv,eller så for hovslagaren komma ut
 
Sv: Tappsko

Nej, det gör jag inte. Men har skorna suttit länge och det snart är dags för nyskoning drar jag av de övriga skorna och rider barfota till hovslagaren har tid att komma.
Är hon nyskodd och får en tappsko får jag snällt vänta med ridningen till hovis kommer.
Dock brukar han komma hyffsat snabbt - max 3 dagar.
 
Sv: Tappsko

Har hästen tappat en sko, och måste gå. Slänger man bara på en easy boot(:love:) Så går det att rida normala pass. (om hästen inte redan hunnit bli öm förståss):D
 
Sv: Tappsko

I regel så nej. Men kan rida lättare på ridbanan om jag måste hålla igång henne.. Men då ska den vara mjuk.. Annars kan jag gå på prommis med henne längs en täckt kant i diken. Så hon inte står still för mycket.. Det är inte bra för hennes patella.
 
Sv: Tappsko

Jag drar på min easyboot :love: och rider i paddocken eller på fälten om underlaget är bra där. Det funkar fint att rida ut också, men jag är lite paranoid vad gäller att tappa booten ute nånstans, så jag undviker det för min egen sinnesros skull. :D

Det är helt jäkla underbart att inte behöva ställa av pållen på grund av en tappsko.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
956
Senast: Miingla
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
853
  • Artikel
Hästnyheter En hovslagare i Norrköping ska ha blivit irriterad på en häst han skulle sko. Enligt ägaren ska mannen vrålat att hästen skulle stå...
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Gunnar
·
Hästvård Nån som vet om man kan sko hästen (skos med domosedan) dagen före eller efter tandraspning? Den blir ju då sederad flera dagar i rad så...
Svar
1
· Visningar
322
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp