Tar alla kliniker ut BÅDE generellt jourtillägg och tillägg på arvoden?

Sen om du velat spara pengar kunde du ju i din hästs fall åkt in när den började äta dåligt då det inte kom från noll till kan inte äta (utefter hur du på annat ställe än den här tråden beskrivit det). Eller tagit ut DV och sett vad det de kunnat göra gett (tex undersöka munnen och sätta in smärtlindring och antiinflammatoriskt)

Nu blir jag osäker på vad du pratar om? Allt natthö var uppätet natten mot den dagen problemen började. Det var morgonhöet hon gick ifrån innan det var uppätet, och sedan fick jag telefonsamtal från min man vid lunchtid att något verkade fel. När jag kom hem vid 15-tiden så stod hästen och dreglade och kunde inte tugga och svälja. Så jag vet inte vid vilket skede jag hade kunnat förutse/förhindra det som hände?

Det är ju bara "after the fact" som man vet att smärtlindring kanske hade löst hela problemet. Inte ens vet i Hbg trodde ju att de små fynd i munnen (svullnad och småsår) som hon hittade orsakade hästens stora problem. Vet nummer två kallade hästen för "ett intressant fall".
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 077
Senast: Bapelsin
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 280
Senast: Kirie
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 504
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp