Tävlingar 2017

Såg att det var en hel del ute där, vet du vilka hinder som ställde till problem o du har inte nån film från terrängen?
Jag tror att det var ganska utspritt, kossorna som gick i hagen bredvid banan kan säkert ha ställt till det för någon också.

Själv åkte jag dit på en kombination i högvarv, med en häst som "drar" åt vänster så blev jag för noggrann och plockade av henne galoppen. Då får man göra om och göra rätt sen... :idea:

/Lady_S
 
Jag är både nöjd och inte nöjd. :p
Dressyren gick väl sådär, galoppen var bra, men traven och skritten var spända och vingliga. Nåja 58 ca straff.
Hoppningen, tja han hoppade bra som alltid men det var inget bra mellan hindren... Vi har börjat få till bytena, men igår ville han inte alls utan slog bara om fram och tryckte mot skänkeln så det blev ett ner. Mer jobb behövs :idea:
Terrängen är jag mestadels jättenöjd med! Förutom hinder 4, där stod han emot, vinglade och tyckte att vi skulle rida över till parkeringen :rage: så det blev ett väldigt onödigt stopp där. Ngt irriterad på mig själv att jag inte var mer på och övertalande...
Jaja, resten av terrängen var känslan super :love: och jag lyckades få upp ett bättre tempo så att det inte blev alltför mkt tidsfel trots stoppet. :up:
 
@Novali01 Och jag fick min fina DM-rosett trots 35 straff i hoppningen. :o

Litet distrikt... :angel:
Men nöjd med dressyren och terrängen iaf!

Vi har ju haft senior DM i 1* klass.. Brukar inte vara så många... undrar om det ens har varit något DM de senaste åren :confused: Är väl bättre att ha det i en lägre klass då kan man tycka så fler kan vara med men det verkar ju vara omöjligt för Halland att vilja ta ett kliv neråt, speciellt när vi bara har en enda tävling som anordnar 1* :grin:

Västra Götaland tex har ju alltid haft i 100 klass!
 
Vi har ju haft senior DM i 1* klass.. Brukar inte vara så många... undrar om det ens har varit något DM de senaste åren :confused: Är väl bättre att ha det i en lägre klass då kan man tycka så fler kan vara med men det verkar ju vara omöjligt för Halland att vilja ta ett kliv neråt, speciellt när vi bara har en enda tävling som anordnar 1* :grin:

Västra Götaland tex har ju alltid haft i 100 klass!
Vi har inte ens DM för stor häst, bara ponny.
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 474
Senast: settis
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: zarmino
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 537
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Krummi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp