Bukefalos 28 år!

Team fast inget team... Klurigt

Chili

Trådstartare
Jag vill jättegärna brodera in Team *** (namnet på vår gård) på nån keps, ett schabrak osv, men måste man vara ett riktigt tävlingslag för det? Finns det några sådana bestämmelser?

Och för att vara ett lag, behöver man bara bilda ett eller måste man skicka in papper nånstas? Hur många måste man vara? Vad jag har hört så var det tre eller fyra personer...
 
Sv: Team fast inget team... Klurigt

Haha, för många år sedan var jag och min kompis Carola så trötta på att få höra att vi bara hade fjordingar så vi broderade "Swedish Fjord Force" bak på våra jackor...
 
Sv: Team fast inget team... Klurigt

Fortfarande Grevinnan skrev:
Haha, för många år sedan var jag och min kompis Carola så trötta på att få höra att vi bara hade fjordingar så vi broderade "Swedish Fjord Force" bak på våra jackor...

:rofl: Mycket bra!
 
Sv: Team fast inget team... Klurigt

Så jag antar att man får brodera vad man vill då ;)

Blir kul när man kollar på reg./nat. tävlingar och "de insatta" personerna undrar vad det är för nytt lag som dykt upp :cool:
 
Sv: Team fast inget team... Klurigt

suisyola skrev:
du får broderar precis vad du vill på dina kläder

Nej,man får inte brodera vad som helst.Ett märke som är Copyright skyddat ska man akta sig för.
Gäller det ett "eget" påhittat namn som tex.Team Brunte finns det inga officiella regler. Dock bör man väl kolla lite så det inte finns någon fler med det namnet.

Jag har själv ett rallyteam och inom den sporten så kan man registrera sitt team och få lösa sk.anmälarlicenser.
Då står "anmälare" både på startlistor och resultatlistor.
 
Sv: Team fast inget team... Klurigt

ansdåg att det va självklart att man inte tar ett skyddat namn lr märke...
 
Sv: Team fast inget team... Klurigt

Förutsättningen för att ens rida är ju att du är med i ett team...

Din och hästens team.
 
Sv: Team fast inget team... Klurigt

Fyndigt sagt... ;)

Tänkte som sagt ta gårdens namn. Och det finns ju andra gårdar med samma namn... Var man man kolla upp om sådana namn än tagna? Eller det borde väl finnas team i Sverige med samma namn, fast man bor i var sin del av landet?
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 665
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 669
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp