Bukefalos 28 år!

Tekna A-line

Reville

Trådstartare
Har kikat lite på Teknas dressyrsadlar men jag har lite funderingar; hur är sitsstorlekarna, stora/mindre/normala? Jag brukar ha 17" men i vissa dressyrsadlar som jag provat så har jag fått gå upp till 17,5".
Och hur känns Teknan att rida i? Är den halkig och dan eller får man bra grepp trots att den inte är i läder?
 
Hade en Tekna A-line dressyr, upplever den som normal. Varken stor eller liten i sitsstorleken. Gällande materialet tycker jag att jag får bättre grepp än i läder. Tycker den var toppen! :)
 
Jag har haft en sån och tyckte den var normal i sitsen dock var den väldigt hård att sitta i. Annars är det en bra sadel för sitt pris, upplevde den aldrig som halkig eller så utan bara rumpan som gnällde lite :D
 
Jag har haft en sån och tyckte den var normal i sitsen dock var den väldigt hård att sitta i. Annars är det en bra sadel för sitt pris, upplevde den aldrig som halkig eller så utan bara rumpan som gnällde lite :D
Menar du gammal-stübben-sadel-hård eller bara hård? Viss skillnad nämligen:D
 
Menar du gammal-stübben-sadel-hård eller bara hård? Viss skillnad nämligen:D
Här kan jag svara igen! :D Hade nämligen min Tekna A-line på en f.d. foderhäst, stod bara inte ut med att rida i den gamla stubbën hoppsadeln han hade. Teknan kan kännas lite hård jämfört med vissa lädersadlar men jämfört med stübbensadeln är den som en kudde ungefär :p
 
Här kan jag svara igen! :D Hade nämligen min Tekna A-line på en f.d. foderhäst, stod bara inte ut med att rida i den gamla stubbën hoppsadeln han hade. Teknan kan kännas lite hård jämfört med vissa lädersadlar men jämfört med stübbensadeln är den som en kudde ungefär :p
Perfekt, då har jag fått en bild av hur den är:up: Jag har också haft en Stübben för länge sen och då lärde jag mig att det är skillnad på en hård sadel och en Stübben-hård sadel:D
 
Har tekna till ena hästen sen ett par månader ( både dressyr och hopp) supernöjd lättskötta sköna och snygga :D
 
Har tekna till ena hästen sen ett par månader ( både dressyr och hopp) supernöjd lättskötta sköna och snygga :D
Vad bra! Jag har hört på flera håll att folk är nöjda med sadlarna "trots" det låga priset, kanske får shoppa en då:up:
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
894
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 379
Senast: geting
·
Utrustning Jag ska åka på en ridresa i vår där jag kommer rida ungefär fem timmar per dag, i sträck. Eftersom jag varit gravid och fått barn sedan...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 191
Senast: Wingates
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Shop to you drop, del 4
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp