Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Springsteen

Trådstartare
Jag åker till England om lite mer än tre veckor. Stannar i en vecka. Har börjat knapra Tetralysal igen och fick även Divisun utskrivet då jag har grav D-vitaminbrist.

Någon som vet hur man går tillväga för att plocka med sig medicinen utan problem på flyget?
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Ha med recepten samt medicinen i orginalförpackning. Du kan ha med dem i handbagaget också. Jag brukar ha medicinerna i genomskinlig necessär tillsammans med schampo och sånt, och alla recept, biljetter och grejs i en plastficka i handväskan.
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Hej!

Jag åker med mängder av mediciner och har aldrig haft med mig recept på nåt av dom. Ingen har heller bråkat om mina hemmagjorda pillerburkar med konstiga piller och kapslar.

Så jag skulle tro att du packar dina mediciner, antingen i handbagage eller i resväskan, och sen flyger iväg.

/Lavinia, minst 4 mediciner/dag
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Jag har också massor medicin och ingen har aldrig kollat. Men för ett tag sen var det en liten kille som inte fick med sig sitt insulin då han inte hade recepten med... Så det löns att göra som reglerna säger. För så svårt är det ju inte.
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Jag åkte för några veckor sedan och hade bara min dosett med mig.

Behövde inte ens ta ur vätskor ur handbagaget dessa gångerna faktiskt, det har blivit väldigt mycket lugnare sedan sist jag flög!
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Jag åker ofta med mediciner, mina föräldrar flyger alltid med relativt mycket mediciner, aldrig några problem.
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Jag flög till just England med just Tetralysal för någon månad sedan. Lade faktiskt ur det i vätskepåsen från handbagaget, bara för att vara extra säker, men fick inga frågor och ingen brydde sig.
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Tusen tack för alla svar!

Har inga recept, då läkaren bara la in ett e-recept på mittpersonnummer, men jag har förpackningarna med etiketten med mitt namn.
Tänkte bara ta med mig förpackningarna med så många piller jag behöver för 7 dagar.
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Har heller aldrig tagit med recept till någon medicin - i regel inte ens namnetiketten faktiskt - och har inte ens fått väskan körd lite extra länge i röntgen, så det är nog ingen fara alls. Jag har flugit rätt friskt i Norden och Europa de senaste åren, och det enda jag någonsin blivit stoppad för var en pincett.
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

KL

Har aldrig heller haft problem med mina mediciner (släktingar till morfin.)

Skuggan_
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Det är väl ingen som får recept i handen nu för tiden?? Jag har inte sett ett recept på många många år.

IW kan inte tänka mig att någon skulle bry sig om att du har antibiotika och vitaminer. Jag har flugit med tramadol, morfin etc och massa vitaminer och örttillskott som jag ofta plockat ur burkarna och lagt i en dosett, och ingen har någonsin visat intresse för det. De syns ju när de scannar väskan eftersom jag alltid har de i handbagaget och läppglans, mascaror etc plockar de alltid bort om jag glömt lägga dem i plastpåsen. Ingen chans att de missar piller mao.

Det är väl tullen isf som skulle lägga sig i, men de ser nog skillnad på vad som uppenbart är till privat förbrukning och vad som är försök till att smuggla.

Insulinet fick han förmodligen inte ta med eftersom det var sprutor=vapen.
 
Senast ändrad:
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Tack för svaret! :D Jag har aldrig flugit förut, så jag är väl lite nervös. :p

Maskara? plockar de bort den?
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Det är väl ingen som får recept i handen nu för tiden?? Jag har inte sett ett recept på många många år.

IW kan inte tänka mig att någon skulle bry sig om att du har antibiotika och vitaminer. Jag har flugit med tramadol, morfin etc och massa vitaminer och örttillskott som jag ofta plockat ur burkarna och lagt i en dosett, och ingen har någonsin visat intresse för det. De syns ju när de scannar väskan eftersom jag alltid har de i handbagaget och läppglans, mascaror etc plockar de alltid bort om jag glömt lägga dem i plastpåsen. Ingen chans att de missar piller mao.

Det är väl tullen isf som skulle lägga sig i, men de ser nog skillnad på vad som uppenbart är till privat förbrukning och vad som är försök till att smuggla.

Insulinet fick han förmodligen inte ta med eftersom det var sprutor=vapen.

Konstigt min mormor har flugit massor med gånger med insulin.
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Ja, pga att den går som vätska måste den ligga i plastpåsen.

Skuggan, då har hon kanske läkarutlåtande med sig? Sprutor är såklart högt på terrorlistan, ännu värre än saxar, pincetter osv pga att de även kan ha dödligt innehåll. Såhär skriver BA och det är samma regler hos de flesta flygsällskap:

None of the following are allowed in British Airways aircraft cabins (similar regulations are likely to be introduced by other airlines):

Toy or replica guns (plastic or metal).
Household cutlery.
Knives with blades of any length (including steel nail files).
Paper knives.
Razor blades.
Tradesmen's tools.
Darts.
Scissors of any size.
Hypodermic syringes.*
Knitting needles.
Sporting bats (including rackets, cricket bats and golf clubs).
Billiard, snooker, or pool cues.
Catapults.
Corkscrews with blades attached.

*Customers who require the use of hypodermic needles for medical reasons (for example, diabetics and customers with allergies), will be asked for proof of medical need. Please be advised that customers carrying any of the above items (with the exception of hypodermic needles) will be asked to place it in their hold baggage. Customers carrying hand baggage only will be asked to surrender the item for disposal by British Airways.
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Tack för svaret! :D Jag har aldrig flugit förut, så jag är väl lite nervös. :p

Maskara? plockar de bort den?

Mascaran kan du lugnt ha kvar i necesären. Jag plockar aldrig ur den. I mina plastpåsar har jag bara mini schampo och balsam, ansiktstvätt, hudkräm, parfym, hårgucka och spray. Det brukar få plats 4 prylar i varje påse.

Ta med originalförpackningar till medicinerna och låt dem ligga kvar i väskan.

Mvh Miks som flyger ett par gånger i veckan
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Nej, det var ingen ampull med sprutor, utan en penna. Och det var frågan om recept.

Man kan alltså få ett läkarintyg eller liknande (kanske det går att printa om man går in och kollar sina e-recept?) som enligt flygbolagen ska vara med (trots att de nu aldrig verkar kolla något).

Jag har flygit med en massa starka mediciner och också med migränmedicin i injektionsform. Aldrig problem,och ingen har kollat nåt. Ändå har jag haft med mig recepten, ifall om liksom, eftersom bolagen säger det.
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

läppglans, mascaror etc plockar de alltid bort om jag glömt lägga dem i plastpåsen.

Det här låter så roligt varenda gång jag läser det. jag har struntat högaktningsfullt i den där plastpåsen sedan den dök upp, och jag har ALDRIG ens fått ett påpekande om det, än mindre någon som försökt få mig att stoppa ner något där...
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Ja, pga att den går som vätska måste den ligga i plastpåsen.

Skuggan, då har hon kanske läkarutlåtande med sig? Sprutor är såklart högt på terrorlistan, ännu värre än saxar, pincetter osv pga att de även kan ha dödligt innehåll. Såhär skriver BA och det är samma regler hos de flesta flygsällskap:

None of the following are allowed in British Airways aircraft cabins (similar regulations are likely to be introduced by other airlines):

Toy or replica guns (plastic or metal).
Household cutlery.
Knives with blades of any length (including steel nail files).
Paper knives.
Razor blades.
Tradesmen's tools.
Darts.
Scissors of any size.
Hypodermic syringes.*
Knitting needles.
Sporting bats (including rackets, cricket bats and golf clubs).
Billiard, snooker, or pool cues.
Catapults.
Corkscrews with blades attached.

*Customers who require the use of hypodermic needles for medical reasons (for example, diabetics and customers with allergies), will be asked for proof of medical need. Please be advised that customers carrying any of the above items (with the exception of hypodermic needles) will be asked to place it in their hold baggage. Customers carrying hand baggage only will be asked to surrender the item for disposal by British Airways.

Insulinpenna med läkarutlåtande ja! :p
 
Sv: Tetralysal och Divisun på flyg till england?

Det här låter så roligt varenda gång jag läser det. jag har struntat högaktningsfullt i den där plastpåsen sedan den dök upp, och jag har ALDRIG ens fått ett påpekande om det, än mindre någon som försökt få mig att stoppa ner något där...

Hej!

Jag brukar ta hem ett par såna påsar och stoppa tex blöta badkläder i. De funkar bra för frukt och annat "blött" också. Men jag har aldrig använt nån sån till det de är tänkta till.

/Lavinia, flyger en del
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 590
Senast: sjoberga
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 580
Senast: tanten
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 541
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp