The Value Of Neck Reining.

Jag tolkar det som att Troxel menar att det är ryttaren (och den äldre hästen) som ska kunna neck reining, för att kunna hålla handhästen i ena handen, inte för att lära handhästen neck reining..? Eller jag kanske är ute och cyklar :P

Så kan det nog vara, jag var nog bara så fokuserad på unghästen och vad den bör lära sig i livet :D
 
Jag funderar lite på om det är så att unghästen ska lära sig neckreining genom att grimskaftet ligger mot halsen och den äldre hästen flyttar unghästen. Att trycket kommer först och sedan den äldre hästen, unghästen ska alltså koppla ihop de två sakerna. Kan det vara så?

Jå så är det Clive.
Jag tolkar det som att Troxel menar att det är ryttaren (och den äldre hästen) som ska kunna neck reining, för att kunna hålla handhästen i ena handen, inte för att lära handhästen neck reining..? Eller jag kanske är ute och cyklar :P

Så är det.
 

Liknande trådar

Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 955
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Råkade hitta den här på Facebook. Har inte läst den men nån kanske är intresserad. Länk till hela studien...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: MiniLi
·
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
766
Senast: MonteRose
·
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 215
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp