Thornton fälld för att ha piskat hästen innan den dog

Om det fanns så många vittnen, varför har ingen sagt eller gjort något?
Skit samma om det är en världsstor ryttare eller lilla Lisa i Skåne som agar hästen.

Jag svär på att jag inte klarat att bara titta. Tvi.
 
Jag har sett själv när en känd svensk ryttare på internationell nivå har piskat på en av sina hästar. Jag åkte därifrån men har aldrig sagt nåt. Skulle jag säga vem det är idag? Nej.
Jag vill inte bli anmäld för förtal.
 
Men vafan. Vad menar dem att fyra månader och 45000kr ska göra för skillnad. Stäng av han för gott.!! Kan man inte hantera djur bättre än så så ska man inte få hålla på med dem, och definitivt knte på den nivån när man kan påverka annat folk i deras beteende och hantering av djur.

Jävla folk asså :rage:
 
Om det fanns så många vittnen, varför har ingen sagt eller gjort något?

Det verkar det som folk gjorde om du läser i den länkade utredningen

Ms Marine Marguin
“The horse was white with sweat, his nostrils dilated, his eyes bulging, several people tried to stop him verbally, without success. The horse finally stopped, began to tremble, neigh and fell to the ground dead."
 
Det verkar det som folk gjorde om du läser i den länkade utredningen

Ms Marine Marguin
“The horse was white with sweat, his nostrils dilated, his eyes bulging, several people tried to stop him verbally, without success. The horse finally stopped, began to tremble, neigh and fell to the ground dead."

Jaja verbalt ja. Dra av fanskapet från hästen.
Att be någon sluta misshandla har väl aldrig fungerat förut, varför skulle det nu.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En av världens bästa hästar får ny ryttare. Cornetto K sågs under EM i Göteborg under Alberto Zorzi där han tog en individuell...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ungefär ett dygn efter att FEI-tribunalen slog fast att Kevin Thornton är skyldig till att ha piskat sin häst som sedan föll ner död...
Svar
0
· Visningar
351
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Internationella Ridsportförbundet, FEI, ska göra en utredning kring den irländske hoppryttaren Kevin Thornton. Detta efter att han har...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Kaffet och chokladbollarna gav positivt utslag av otillåtna substanser vid hästens dopingkontroll. Disciplinnämnden har nu tilldelat...
Svar
13
· Visningar
1 548
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp