Bukefalos 28 år!

Tidig trotts

Bellatrix

Trådstartare
Min kära släkt har visst börjat spekulera i om det är något fel på min dotter, de anser att det inte är normalt att trottsa som hon gör innan 3 års ålder.
Jag vet inte om de har rätt i att barn i hennes ålder inte ska trottsa så, men att något skulle vara fel för det...

Min dotter blir 17 månader, visst blir hon arg när hon inte får som hon vill och slänger sig på backen, sparkar och skriker. I bland väljer hon också att banka huvudet i golvet samtidigt. Inget av detta gör hon någon längre tid eftersom jag valt att aldrig bry mig om hennes utbrott, och leder det inte till något så är det ju ingen idé att hålla på.

Jag gillar att hon är som hon är, det visar bara på stark vilja och det kommer vara svårt att sätta sig på henne när hon blir äldre. :angel:

Hon är ganska tidig på mycket annat, förskolepersonalen har svårt att tro att hon är yngst i gruppen, hon är så framåt och pratig, går bra och tar för sig.

Borde bara ignorera släkten, men blir så irriterad att jag måste få ösa ur mig lite.
 
Sv: Tidig trotts

Jag tycker det låter som om din släkt har ganska dålig koll på småbarn och din dotter verkar högst normal på alla sätt och vis.
 
Sv: Tidig trotts

Det är bra att din dotter är stark, men visst testar ungarna redan innan tre år. Lilltösen har ofta maktkampspel här hemma, det är bara lirka och visa bestämt hur det ska vara och bara inte ge sig.
 
Sv: Tidig trotts

Låter som ett väldigt normalt barn. Visst har även små barn en egen vilja.
 
Sv: Tidig trotts

Min 2,5-åring och 1,5-åring kastar sig i sina saccosäckar när de blir sura. Dunkar oxå huvudet i golvet :confused: detta har de gjort sen 1-årsåldern, så de måste ju vara vääldigt onormala då :D
 
Sv: Tidig trotts

Tycker oxå din dotter verkar helt normal - Var själv tidig som barn, kröp som 5-månaders, gick/sprang raklång underköksbordet som 9-månaders, dunkade huvudet i golv/skåpluckor och visade humör. Är fullt normal i dagsläget.

//Linda
 
Sv: Tidig trotts

Isak 1 år blir också arg som ett bi när han inte får som han vill.
Inte så att han kastar sig på golvet men han gallskriker läääänge tills han får det eller vi lyckas distrahera med annat.
han dunkar också huvudet i saker. Varför gör dem så eg?
 
Sv: Tidig trotts

Tänkte väll det, att det inte bara är min dotter som är på detta sättet.
Nej, vissa delar av min släkt är duktiga på att överdriva saker och ting.
 
Sv: Tidig trotts

Min kära släkt har visst börjat spekulera i om det är något fel på min dotter, de anser att det inte är normalt att trottsa som hon gör innan 3 års ålder.

Haha, säg det till vissa av barnen på vår lilla avdelning på förskolan som tillhör skolan jag jobbar på! ;)
Det är ju ytterst individuellt det där med trots och allmän utveckling hos barn. Det som gäller för en gäller inte för en annan.
Bara säg att Hon är så himla smart att hon redan börjat testa om vingarna bär och hur långt hennes egen vilja räcker. :) Du gör helt rätt i att släcka ut beteendet i alla fall.

Min egen tjej hade nästan inget trots alls i den åldern men DET har hon tagit igen nu i 'lilla tonåren'. 6års trotset var gräsligt, men nu *peppar peppar* känns det som om hon kommit ur det lite grann för hon har blivit mycket mjukare och lättare att ha med att göra. Nu är hon min lilla prinsessa igen. :love:
 
Sv: Tidig trotts

Min dotter blir 17 månader, visst blir hon arg när hon inte får som hon vill och slänger sig på backen, sparkar och skriker.

Vår första pojk, tre år, har aldrig gjort så. Men vår lilla, som är lika gammal som din flicka, gör så - flera gånger om dagen.:crazy: Han dunkade huvudet i golvet redan när han bara var några månader.

Att dunka huvudet i golvet har han slutat med, för han har fattat att det gör ont. Men han steppar runt och kastar sig hit och dit när han blir arg, så han slår sig oftast på ett eller annat sätt ändå - och blir ännu argare. Intressant människa...:grin:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 695
Senast: IngelaH
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 742
Senast: Zewz
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 827
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp