Bukefalos 28 år!

tiken har flytningar

wtf

Trådstartare
det här är min första tik jag har, och nu känner jag mig lite nojig.
hon slutade löpa i slutet av januari och nu har jag sett genomskinliga/vitaktiga flytningar. inte så mycket, men man kan ibland se att vulvan har intorkade flytningar om hon inte har hunnit tvätta sig.
vuvlan är ganska svullen också tycker jag.

det luktar ingenting vad jag kan känna..
ska in till veterinären för vaccination nästa vecka så jag kan fråga då, men jag blir ändå nervös över om det är nåt jag bör oroa mig över?
hon är pigg och äter normalt.
 
Sv: tiken har flytningar

Hur gammal är hon? Dricker hon mkt?

Flytningar kan ju vara tecken på problem med livmodern, och det brukar ju kunna uppkomma efter löp. Ring och rådfråga vet om du är orolig, det är ju det enklaste :)
 
Sv: tiken har flytningar

hon är 3. näe jag tycker inte att hon dricker mer än normalt..
röd/rosa spenar har hon också, inte alla men dom flesta..?

ska ringa veterinären å fråga :)
 
Sv: tiken har flytningar

Hejsan. Min tik fick slidkatarr efter hennes första löp, lite medicin fixar det... Lycka till. Susanne
 

Liknande trådar

Hundhälsa Märkte nu på eftermiddagen att Doris har nån typ av flytningar, eller om det är att hon läcker kiss? Blev en liten fläck på lakanet hon...
Svar
2
· Visningar
717
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 259
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 389
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp