Bukefalos 28 år!

"Tillåten" längd på kavaj??!!!

Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

Okej :)

Lycka till!

btw, kan någon förklara hur man ska stå när dommaren kollar in hästen??

dumma mej glömde att köpa ut regelboken igår!! :cry:

Du skall stå vinklad mot hästem mellan hästens mule och öga och flyttade dej med så få steg som möjligt framför hästen (för att inte skymma för dommaren).

Lycka till själv!
Får se hur damen min sköter sig, vissa dagar är hon mer vild än tam....;) Men som sagt, detta är endast miljöträning för henne!
 
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

Hoppas Open klassen också blir av, det var ju inte så många anmälda där.

Ps. Tack för senast

Ja, jag såg det. Vi får hålla tummarna!!
Tack själv! Vi ses på lördag morgon....!
 
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

det e väl bara du i SH Open?

Jag vill att fler ska vara med i RTrail beg, det e ju bara jag å kattis.. boman ska inte komma.. (både jag å kattis blev diskade i RTrail D igår :angel: , boman vann )

lite tråkigt att man inte får vara med i både Beginner OCH Open.. lixom.. har man aldrig tävlat tex Pleasure så kanske man vill vara med i båda.. hrrm..
 
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

Har varit in och tittat på dina jätte fina käder!!! Kan säga att min kavaj kommer inte på långa vägar kunna bli lika fina som dina.....:crazy: Men jag har åtminstone fått lite inspiration, tack för det!!

Okey! Skicka den till mig då, för jag dekorerar även kunders egna kavajer. jag kan dekorera efter nästan allas budgetar.... MVH/Jennifer Specialselection.se
 
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

jag tänker vara med i SH D på bräcke ;)

dock har jag inte anmält mig än då vi letar övernattningsplats/sakerna omrking.. det tar ett tag att åka ifrån sundsvall så vi ska åka kvällen innan....

ska inte boman vara med i SH? isåfall ska jag tjata på dem att vara med där.
 
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

jag tänker vara med i SH D på bräcke ;)

dock har jag inte anmält mig än då vi letar övernattningsplats/sakerna omrking.. det tar ett tag att åka ifrån sundsvall så vi ska åka kvällen innan....

ska inte boman vara med i SH? isåfall ska jag tjata på dem att vara med där.

Jo hon skall vara med på D, men det är ingen som har anmält sig på C, där tänkte jag vara med om det nu blir några deltagare...
 
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

aha ok.. så duktig e inte jag än ;)

men hur vet man vilka som anmält sig?
 
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

aha ok.. så duktig e inte jag än ;)

men hur vet man vilka som anmält sig?

Jag är väl inte så duktig jag heller, men jag har startat på flera D-klasser, men jag får väl fråga tävlingsledningen om jag får start på D-klassen. Det är ju så svårt att få folk att starta i SH, så det brukar ju aldrig bli med än D-nivå.

Här är länken till dom som har anmält sig hittils.
http://www.wrz.se/starbekraftelse_defrost2007.html
 
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

tror nog att du får starta i D.. vet en "tjej" som tävlat Trail D i 5år nånting.. :smirk:

jag trodde att det var MWR som anordnade då jag hittade proppen på deras sida, inte konstigt att jag inte hittade startbekräftelsen då ;)


det var inte många som anmält sig än.. tror du tävlingen kommer bli av?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

tror nog att du får starta i D.. vet en "tjej" som tävlat Trail D i 5år nånting.. :smirk:

jag trodde att det var MWR som anordnade då jag hittade proppen på deras sida, inte konstigt att jag inte hittade startbekräftelsen då ;)


det var inte många som anmält sig än.. tror du tävlingen kommer bli av?

Jag hoppas det, sen brukar folk anmäla sig i sista minuten. Så på söndag börjar det väl på allvar att droppa in anmälningar
 
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

själv är jag en av de som anmäler mig i siata minuten.. men jag börjar bli bättre.. hoppas jag :angel:
 
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

själv är jag en av de som anmäler mig i siata minuten.. men jag börjar bli bättre.. hoppas jag :angel:

Jag har inte anmält mig än, skall gör det när jag kommer hem efter förbundsårsmötet.
 
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

lite tråkigt att man inte får vara med i både Beginner OCH Open.. lixom.. har man aldrig tävlat tex Pleasure så kanske man vill vara med i båda.. hrrm..

Kan förstå dig på sätt och vis.
Men samtidigt så står det i proppen klart och tydligt att Beg/Utb klasserna är till för nybörjare/orutinerade hästar/ekipage. Därför tycker jag inte alls att det är konstigt att man inte får tävla i båda klasserna...
Detta är något som det flesta klubbar har varit dåliga att stå fast vid (även min). Därför vill jag bara :bow: till tävlingsgruppen som stått fast vid sitt beslut denna gång!!

Detta blir ju även mycket lättare att förhindra nästa år med hjälp av uppklassningssystemet och på så sätt förhindra "rosettjägarna" som harvar runt på D-tävlingar år ut och år in (inte sagt att du gör det, utan nu pratar jag rent allmänt!)

Förstår man något av mitt svammliga inlägg??

Men för att återgå till det tråden startades för:
Vi behöver alltså inte skämmas i våra kavajer, och det skall bli roligt att se dej "in real life"!!:)
 
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

mjo, det var allt på tiden att det började bli uppklassning! när jag hörde att det inte fanns uppklassning så.. :eek: lixom 1000år efter den vanliga ridsporten typ ;)

jag tror det blir roligare att se dig ;) jag e ju bara nybörjare :)
 
Sv: "Tillåten" längd på kavaj??!!!

mjo, det var allt på tiden att det började bli uppklassning! när jag hörde att det inte fanns uppklassning så.. :eek: lixom 1000år efter den vanliga ridsporten typ ;)

jag tror det blir roligare att se dig ;) jag e ju bara nybörjare :)

Nog för att jag ridit western ett tag... men när det gäller tävlingar så har jag inte varit med på många...och dessutom så skall jag ut med min lilla "bitch" för första ggr (på tävling) så vi får väl se vem som får roligast!!!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor. Sista veckan är det...
Svar
10
· Visningar
1 265
Utrustning Har ni tips på tävlingskavaj som passar till långa smala ungdomar? Ca 160 cm lång men väldigt nätt i kroppen så de flesta kavajer vi...
Svar
3
· Visningar
587
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr. Visst är det ok att ha mörka ridbyxor? Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en...
Svar
11
· Visningar
1 785
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 073
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp