Tips för att få galopp på travaren

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

modig tabac

Jag skulle vilja veta lite om vad ni använder för metoder för att få en oskolad travare att fatta galopp.

Jag har tidigare gjort som så att jag "gungar till" i sadel och släpper efter på tygeln, helst då i början på en uppförsbacke. Men det har varit på mina tidigare varmbl. nu har jag ett kallbl. och det verkar inte som han fattar. Kanske beror på att jag inte är särskilt tung o han inte kommer ur balans utan lugnt kan öka traven istället.

Lite tips tack. Hur gjorde ni?
 
Sv: Tips för att få galopp på travaren

Det finns en jättebra tråd för "ridtravare" på forumet Grundutbildning, under forumet Hästhantering.

Den är nålad längst upp och heter träning av ridtravare.

Mvh

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 097
Senast: banani
·
Ridning Har funderingar kring sitsen vid galopp. På ridskola lär man ut att det ska sättas tungt hela tiden, både vid fattning i galopp. Min...
2
Svar
33
· Visningar
3 235
Senast: Stekspaden
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 699
Senast: Pilot
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 030
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp