Tips för att få galopp på travaren

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

modig tabac

Jag skulle vilja veta lite om vad ni använder för metoder för att få en oskolad travare att fatta galopp.

Jag har tidigare gjort som så att jag "gungar till" i sadel och släpper efter på tygeln, helst då i början på en uppförsbacke. Men det har varit på mina tidigare varmbl. nu har jag ett kallbl. och det verkar inte som han fattar. Kanske beror på att jag inte är särskilt tung o han inte kommer ur balans utan lugnt kan öka traven istället.

Lite tips tack. Hur gjorde ni?
 
Sv: Tips för att få galopp på travaren

Det finns en jättebra tråd för "ridtravare" på forumet Grundutbildning, under forumet Hästhantering.

Den är nålad längst upp och heter träning av ridtravare.

Mvh

IngelaH
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 457
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 378
Senast: Johannna1
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 016
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 100
Senast: banani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp