Bukefalos 28 år!

Tips mot nafsande mm Tack!!!

Snobben

Trådstartare
Har skrivit innan om en OUPPFOSTRAD schäfer som jag skulle vara hundvakt åt i 10dar,nu är den här och *SUCK* har blivit värre sen sist.Det jobbigaste är att den tex sätter upp benen på sängen,säger Nej bestämt-då tycker hunden den ska nafsa & va psyko...

Är väldigt nafsig vilket jag Inte tycker om!!! :mad:
Hur gör man bäst?Slår till på nos?Vatten?
Hunden är ca 2 ½ år och är inte uppfostrad ordentligt.Tänker inte "göra om" den till normal på denna tiden,men vill att det ska funka nmedans jag har den här.TIPS PLEASE!!! :bump:
 
Sv: Tips mot nafsande mm Tack!!!

eftersom det inte är din hund -sätt upp kompostgaller runt sängen så att han inte kommer upp. då slipper du bråka med honom.
 
Sv: Tips mot nafsande mm Tack!!!

Håller med cillamuffins och tycker sen personligen att ingen hund blir lättare att handskas med om man slår den på nosen. Risken finns då att problemet eskalerar.
 
Sv: Tips mot nafsande mm Tack!!!

Tja en blomspruta med vatten i och ha den på dusch inställningen(ej strålen).
När han morrar åt dig så ett skarpt NEJ samtidigt som du ger en dusch.
 
Sv: Tips mot nafsande mm Tack!!!

Är den inte bara understimmulerad ? Du vet, naffsa som valpar gör ? Ärligt talat...och du behöver inte bli arg, det är bara en reflektion från min sida (kan vara fel också)...JAG tycker du från första början utgått från att du INTE egentligen tycker särkillt bra om denna hund. Från första början har JAG tyckt du helt gått in för att INTE gilla hunden...det är matte du ska vara sur på... Hunden är det säkerligen inget fel på mer än att den inte lärt sig vissa regler. Jag är ibland hundvakt åt en del hundar som jag inte tycker sådär jättemycket om pga av ägarens bristande uppfostring, MEN det handlar om en kort tid och jag gör det som krävs av mig...Jag försöker åtminstone acceptera individen....Den gör så hos sin matte/husse...här ska den vara i si eller så många dar....jag gör det bästa av situationen. Ok, bita sönder halva inredningen är ju en annan femma, men ställa tassar på din säng..är det inte lite att överreagera ? Naffsa är ju inget kul, nej det tycker inte jag heller..MEN man kan ju när den börjar ev: ge den sitt ben, mjukisdjur eller vad den nu gillar. Allt för att avleda ett naffs i armen. Och vad menar du egentligen med Psyko ?
 
Senast ändrad:
Sv: Tips mot nafsande mm Tack!!!

Det är ju ite omöjligt att hunden inte alls är oupfostrad hemma, utan tar chansen att ta över kommandot med ny gundvakt.
 
Sv: Tips mot nafsande mm Tack!!!

Du skriver vad jag också tänkt på.

Till trådskrivaren: Jag tycker inte man ska ryta nej på den där hunden, den verkar inte förstå vad det ordet betyder.
Först och främst får man lära hunden vad nej betyder innan man börjar fostra och kräva saker.
Sen har jag svårt för att allt som är negativt ska vara bestämt eller rytas åt. När jag säger nej till mina hundar är det i vanlig samtalston. Jag förstår inte varför man måste höja rösten. Jag ska behöva bli riktigt arg innan jag höjer rösten. Hundar förstår vanlig samtalston om man lär de det från början. Ryter man från början så lär man få fortsätta ryta.
 
Sv: Tips mot nafsande mm Tack!!!

Tycker inte du ska använda blommspruta då hunden blir rädd för vatten och kan bli ett :devil: när ägaren sen ska bada hunden exempelvis. Tycker inte om när man hotar med vatten.
 
Sv: Tips mot nafsande mm Tack!!!

Effektivast och behöver inte alls skrämma hunden så den blir rädd för vatten.Men eftersom hunden morrar vid tillsägning så måste hon ju ta till en "hårdare" metod för att visa att morra är oacceptabelt.
En hundpsykolog tipsade om detta när en hårdför terrier inte gav sig och det hjälpte ganska snabbt.Hunden älskar att bada för det.
 
Sv: Tips mot nafsande mm Tack!!!

Kanske det..fast: om man anser det är jättejobbigt med en hund som ställer upp sina tassar på en säng..så undrar då jag vad som är jobbigt egentligen ...
 
Sv: Tips mot nafsande mm Tack!!!

Jag blir inte galen för att hunden sätter upp tassarna på sängen och hatar den INTE,vet att det är tantens fel.Däremot tycker jag att beteendet att nafsa och morra i tid & otid vid hantering inte är det bästa.Jag vet att hunden gör så mot sin ägare med,och jag provocerar inte hunden i onödan och bråkar,men anser att jag ska kunna bädda sängen utan problem från hunden...
Det har gått framåt och hunden är lite bättre och lyssnar rätt bra nu,den är väldigt nervös och ägaren är hispig så nu har hunden fått se lite nytt & komma ut i skogen osv vilket verkar uppskattat.Ägaren vågar inte ha den lös,inte jag heller då den inte är min,men går med longerlinor,funkar jättebra.

Tipset med vattensprutan är bra(hunden badar glatt ändå sen :smirk: )Hon aktar sig när hon ser den,men skäller gärna på den & testar sin "gräns".men den fyller sin funktion dva att få det negativa beteendet att upphöra.
 
Sv: Tips mot nafsande mm Tack!!!

Va bra! Hoppas det fortsätter att gå framåt,tipsa gärna tanten också om metoden så kanske hon får bukt med morrandet hemma med hunden också. :smirk:
 
Sv: Tips mot nafsande mm Tack!!!

Shettisar skrev:
Va bra! Hoppas det fortsätter att gå framåt,tipsa gärna tanten också om metoden så kanske hon får bukt med morrandet hemma med hunden också. :smirk:

Vad det gäller tanten så finns det väl inte mkt hopp :mad: :smirk: men det är skönt att jag & jycken går framåt! :)
Det enda just nu som är jobbigast är att den nafsar lite när man ska koppla,ant överlycklig & få komma ut på riktiga rundor :smirk: och att den morrar när man klappar ibland,men klappar bara när det passar så slipper jag det problemet.
Tycker lite synd om vovven som ska tillbaka dit sen...
Jag kämpar vidare så länge! :D Idag var det sååå kul,har regnat en massa & någon vill BADA i vattenpölar,hm... :smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min BC har precis fyllt två år, är precis så pigg och glad som en ung BC är och älskar att vi börjat träna agility! Han har alltid fått...
2
Svar
27
· Visningar
8 348
Senast: Ananas
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 333
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 820
Senast: Nirvana
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 173
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp