Tips på bra terrängskydd?

Har du S både fram och bak då? Du vill inte mäta hur långa dom är?
Yes S på alla skydd, det är ju olika skydd fram och bak.
Det kan jag tyvärr inte då dem är hos fodervärden drygt 40 mil bort men när jag såg dina mått så är det mer eller mindre samma mått som min lille skrutt har. Han har också korta ben. NEW skydden är väldigt reglerbara på vidden så det torde inte vara något problem alls och jag är så gott som övertygad att de inte blir för långa heller.
 
Har du S både fram och bak då? Du vill inte mäta hur långa dom är?
Yes S på alla skydd, det är ju olika skydd fram och bak.
Det kan jag tyvärr inte då dem är hos fodervärden drygt 40 mil bort men när jag såg dina mått så är det mer eller mindre samma mått som min lille skrutt har. Han har också korta ben. NEW skydden är väldigt reglerbara på vidden så det torde inte vara något problem alls och jag är så gott som övertygad att de inte blir för långa heller.
 
Billighetssenskydden håller inte måttet i skogen (dålig kvalité), så behöver köpa nya skydd att rida med i skogen.

Hästen är framåt i skogen (vi snackar alltså mitt inne i skogen med små stigar, stockar och stenar) och kliver över det mesta lite oförsiktigt, så benskydden måste täcka benen bra så han inte skadar sig.

Har någon tips på några bra skydd som funkar i skogen?

Hästen är rätt rörlig och behöver skydd som är lite böjliga (inte stela senskydd mao) och som följer benens rörelser.

Så, vad har ni för tips och vad använder ni själva i skogen?
Lägg gärna in era egna bilder.

Påminner om att inte lägga in några länkar till webbshopar då det inte är tillåtet. Skriv märke m.m. så googlar jag själv :)

Har precis köpt NEW fälttävlansskydd, tror de heter XC-lite. Sitter jäkligt bra, lätta och torkar i ett nafs! :) Min 170 cm kille har storlek L fram. Väldigt nöjd, kommer nog att investera i ett par likadana bak så småningom, men det får dröja lite då de kostar runt 800 kr paret.
 

Liknande trådar

Avel Stoet har fått artros i knäled i ett framben, yttre trauma så ingenting som skall vara ärftligt men det känns ju som ett vågspel...
Svar
3
· Visningar
1 533
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Behöver köpa nya benskydd till valacken och behöver tips då jag inte hittat några som jag tycker har det jag söker. Jag vill ha...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Kristall10
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 810
Senast: Fibusen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 792
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp