Bukefalos 28 år!

Tips på bröllopspresent

Mirre

Trådstartare
Min bästa vän ska gifta sig i dec och jag behöver hjälp med presenttips. Har varit på bröllop en gång i mitt liv och då var jag 4 år, så har dålig koll på vad som passar. :D

Min vän har nu hittat en toppenman efter att ha lämnat ett 12 års långt helvete. De har 6, snart 7 barn och har precis köpt hus. Hon tycker om matlagning och bakning, inredning, djur och natur. Hon är dessutom otroligt barnkär och har en stor hund.
 
Min bästis och hennes man fick exempelvis ett bra knivset, champagne och champagneglas med deras namn ingraverade, presentkort på restaurang och presentkort på hotell på annan ort :)
 
Min bästis och hennes man fick exempelvis ett bra knivset, champagne och champagneglas med deras namn ingraverade, presentkort på restaurang och presentkort på hotell på annan ort :)
Graverade glas var ju en idé, eller något liknande :)
 
Erbjud att vara barn- och hundvakt en kväll/natt samt presentkort på trevlig restaurang + 1 hotellnatt? Så när han väl är hemma dom kan få lite egentid :D
 
Dricker de alkohol? I så fall tipsar jag om att köpa vin/bubbel inför de kommande fem bröllopsdagarna.
Ta hjälp från Systembolagets personal gällande passande viner, slå in dem i någon fin korg och häng lappar runt flaskhalsarna där det står "bomullsbröllpp 2019", "pappersbröllop 2020" osv.

Lämna ett papper i med beskrivning av de olika vinerna - det kan man också få från Systembolaget.
 
Jag och mina syskon gav vår bror och hans fru ett ”middagspaket” på Grand i Stockholm. Det var mkt uppskattat! Kanske något liknande i den stad där din vän och hennes man bor, eventuellt i kombination med att vara barnvakt. Vet dock inte om jag hade vågat att vara barnvakt åt 7 barn själv! :nailbiting::rofl:

Middagspaket eller liknande kan ju dock kosta en del så beroende på restaurang kanske du kan ge presenten tillsammans med någon? Sen behöver man ju såklart inte ge just middagspaket utan middag (utan dryck) är ju en finn present det med!

Just något paret gör tillsammans tycker jag är kul att ge :). Det sagt har jag även gett saker till ”boendet” såsom en finn vas som man oftast inte köper till sig själv.
 
Jag tänker likadant. Har de sex, snart sju barn så är nog ensamtid som par ngt av en bristvara. Så middag, bio/konsert/SPA/event och barnvakt tror jag skulle vara en hit. MEN sen beror det ju på hur långt gången hon är. Slutet av graviditeten är ju vad den är. Likaså kan ju första tiden med ny bebis vara sådan att man inte är sugen på att lämna bort barnet/barnen. Så presentkort med lång inlösentid är nog att rekommendera.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 156
Senast: Ramona
·
Relationer Har just blivit lämnad i en mycket destruktiv relation. Igen. Det har hänt så många gånger nu och jag kan inte annat än att försöka...
2
Svar
36
· Visningar
3 781
Senast: Trasdocka
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 825
Senast: Happimess
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 701
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp