Tips på dator? (spel/programmering)

Kolla lite på dessa:

MSI Stealth 15M
HP Omen 15
Acer Nitro 5
Acer Predator Helios 300
Komplett Khameleon P9 (rekommenderar varmt att kolla in Kompletts egna gaming laptops, upplever att man får mycket för pengarna när man köper datorer från dem och att alla delar lirar optimalt med varandra)

Typ så. :) Nu är det ganska mycket rea på laptops överallt så det är väl perfekt :up:
 
Om det är så att du vill spela spel som typ Diablo 4 har de ju minimum requirements ca:
  • CPU: Intel Core i5-9500 3.0GHz / AMD Ryzen 5 2500X 3.6GHz
  • RAM: 8 GB
  • HDD: 60 GB of storage space
  • GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070 / AMD Radeon RX Vega 56 8GB
Jag gick ju it, media, design och har alltså jobbat en del med front end, backend, videoredigering osv. Det du behöver då är ju främst ett okej grafikkort (men inget fancy) men mycket RAM, en tillräcklig CPU och mycket hårddisk. Skulle rekommendera SSD. Det är skönt att ha en dator där man kan greja med många saker samtidigt utan att den kroknar.

Kan kolla runt lite och se om jag kan rekommendera något vettigt du skulle kunna både spela på och programmera med. :)
Det vore superschysst :love:

Känns som jag kommit så långt att de specsen ser lite bekanta ut 😅 meeen inte så mycket längre haha.

Edit: shit vad snabb du är! Ska kolla på de du skrev proto! :D
 
Funderar på att köra liknande utbildning om något år, men tänkte börja lära mig nu så följer tråden pga behöver nog en laptop dirrrrekt. :p
 
Funderar på att köra liknande utbildning om något år, men tänkte börja lära mig nu så följer tråden pga behöver nog en laptop dirrrrekt. :p
Känner också pressen 😅
Borde kanske börjat leta lite tidigare än en vecka innan kursstart, men men...

Har nu kommit så långt att jag har ungefär 28 flikar uppe med olika laptops och försöker intala mig att jag med "budget absolut max 15k, helst 10" nog egentligen menade "allt från 13-15 är fine" :angel:

(plånboken håller inte alls med mig, vi får se vem som vinner.. 😬)
 
Känner också pressen 😅
Borde kanske börjat leta lite tidigare än en vecka innan kursstart, men men...

Har nu kommit så långt att jag har ungefär 28 flikar uppe med olika laptops och försöker intala mig att jag med "budget absolut max 15k, helst 10" nog egentligen menade "allt från 13-15 är fine" :angel:

(plånboken håller inte alls med mig, vi får se vem som vinner.. 😬)
Åh fattar stressen. Hoppas du hittar något snabbt!

Har en person som vill lära mig allt om programmering redan nu så tänkte passa på att lära mig en hel del innan jag ska plugga. 😅 Men inser liksom att en stationär inte är resonabel att släpa runt på.
 
Kom på att som student kan man ju kolla studentrabbater också!

Verkar finnas en del rabatter på HP, 20% på chromebooks (men de är inte så spelvänliga?) och 20% på utvalda Lenovo Legion modeller.

De sistnämnda är väl lite mer prestanda och bra för spel om jag fattat rätt, så det kanske kan vara något? 🧐

Hmm!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp