Bukefalos 28 år!

Tips på hur föreningar kan spara pengar: ”Hitta er nisch”

Det är en annan tid att planera tävlingar i dag jämfört med förr. Nu krävs högre standard – eller ett lägre pris. Lotta Wahlborg, delägare i Grevagårdens Hästsportcenter, ger tips på hur föreningar kan spara in pengar.
Finns det verkligen så mycket tävlingar att människor väljer vart de ska åka på småsaker?

Och mindre rosetter för att sänka startavgiften - vi pratar om mycket marginella sänkningar, kanske en tia per ekipage mellan de mäktigaste rosetterna a la BIS och enklast möjliga. Om det är så små skillnader som avgör var folk tävlar, så borde väl avstånd vara ännu viktigare (dvs ett bättre tips för kostnadstäckning: gör tävlingar för de som bor nära oavsett om de tävlar GP eller blåbär)

Dela utrustning? Vem sköter, förvarar och ansvarar för en delad hinderpark? Har hon räknat på kostnaderna i tid och cash ready money på att frakta hinder mellan anläggningar eller utgår hon ifrån att en anläggning=flera klubbar? Spara en lite slant och slösa ännu mer på sina funkisar (ett bättre tips tänk på att få allt att flyta smidigt och ta hand om sina funktionärer, kanske är det mer lönsamt att göra fyra klubbtävlingar än en inbjudningstävling. Många mindre evenemang kan innebära bättre upparbetade rutiner och därmed enklare att rådda vid sidan av annat arbete)

Så många frågor.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 348
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 235
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 103
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 715
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp