Bukefalos 28 år!

Tips på lätt resväska?

WaterLily

Trådstartare
Ska åka på en längre resa i slutet av november, och funderar på att byta ut min befintliga resväska till en variant som är betydligt lättare. Vill gärna kunna få med mig så mycket som möjligt hem från resan i form av souvenirer och annat, och vill därför att väskan har så låg "egen" vikt som möjligt.

Är det någon som har något tips på det här området? :) Väskor med fyra hjul, är det bra? Hård eller mjuk väska? Något annat man bör tänka på? =)
 
Sv: Tips på lätt resväska?

Väskor med fyra hjul är kanon på slät asfalt och på terminaler, det går ju att dra dem på två hjul med, det som är att vissa är tunga att styra, de vänder och har sig så prova med lite tyngd i.
Jag har en hård som är expanderbar, helt suverän :)
 
Sv: Tips på lätt resväska?

Rimowa. Ja de är dyra men man får garanti och de klarar brysk hantering av bagagepersonal. De är väldigt lätta att dra och vikten är låg också.

Det enda problemet är att man lätt får i mer grejer i än vad man får flyga hem med :D

Just ja, har alltid hård väska. Asjobbigt att ha vätskor som går sönder i mjuk väska. Ingen av mina väskor har någonsin spruckit och då har jag flygit minst 2-3 ggr om året de senaste 10 åren.
 
Sv: Tips på lätt resväska?

Fyra hjul är ju praktiskt i köer, på terminaler etc. men oftast värdelöst om man behöver dra i grus, sand eller snö. Hade en väska med fyra hjul men gick snabbt tillbaka till två hjul. Föredrar hård väska, känns säkrast. Jag har en Samsonite Aeris Comfort som jag haft i fem år och som fått åka både flyg och tåg en hel del och fortfarande ser ny ut. Sen ärvde jag även en Samsonite Aeris Basic som är något äldre och den har verkligen flugit hur mycket som helst och ser "använd" ut men hel.
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 073
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 250
Senast: __sofia__
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 216
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 241
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp