Bukefalos 28 år!

Tips på "litet" husdjur?

Sv: Tips på "litet" husdjur?

Hur gör du med deras klor och så? Känns som de borde vara för små för att klippa... :o
 
Sv: Tips på "litet" husdjur?

Det kanske faktiskt kan vara en idé, det blir ju inte samma antal år man "måste" ta hand om den då... :o Det brukar ju dessutom vara gott om marsvin som behöver omplaceras. Fast samtidigt, vem vill inte ha en liten djurunge från början? :love:

Klart att djurungar är söta och trevliga att ha!
Men för mig var det lika stor lycka med mina äldre "grisar", då dom varit dåligt hanterade i sina tidigare hem så ser man en STOR skillnad på dom nu och när dom kom. Och det gör en lycklig i hjärtat! :love:
Finns tyvärr många marsvin där ute folk har tröttnat på efter 1-3 år. :(
Jag har inte betalat ett endaste litet öre för mina tre grisar utan bara tagit över dom, dom två första fick jag även med en gallerbur och andra tillbehör gratis.
 
Sv: Tips på "litet" husdjur?

Så gör man något bra samtidigt. :)

Har i framtiden sen även tänkt att skaffa mig hund och, funderar starkt på att ta "hittedjur" även där... :)
 
Sv: Tips på "litet" husdjur?

Ok, va bra! Vad kan man ha i buren då för att underlätta deras egen nedslipning av de?
 
Sv: Tips på "litet" husdjur?

Har de bara mycket attt aktivera sig med så slits de på nästan vad som helst. Mina brukar få gnagartänger ibland som de gärna klättrar upp och äter på, och små pinnar och liknande, det brukar vara uppskattat.
 
Sv: Tips på "litet" husdjur?

Ja jag hämtade ju två tjejer ett par veckor innan jul och som var årets julklapp 2006. :( Sen fick jag hem en tjej nu i slutet av januari som hon verkade ha tröttnat på (träffade aldrig ägaren - en vän hämtade henne). :(
 
Sv: Tips på "litet" husdjur?

gerbiler ska hållas i par. 2 honor eller 2 hanar eller 1 par om man vill ha många bebisar. hanar kan hållas 3 eller 4 om man vill.
 
Sv: Tips på "litet" husdjur?

Du kan skaffa vad du vill om du skaffar omplaceringar som redan har några år på nacken. Finns mängder av kaniner och marsvin (samt andra djur förstås) som behöver nya hem.
 
Sv: Tips på "litet" husdjur?

Deguer!

Sociala, trevliga och pratglada, men ändå ganska små och behändiga.

De blir garanterat glada när du kommer hem på eftermiddagen! :D

De kanske iofs faller bort pga åldern, runt 10 år får man nog räkna med att de blir...
 
Sv: Tips på "litet" husdjur?

Deguer? Är inte det samma sak som ökenråttor? :o
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 248
Senast: Scata
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 525
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 608
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 141
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp