Bukefalos 28 år!

Tips på något kul att göra med små barn.

L

Louvel

Jobbar på förskola och ska ha hand om en aktivitet imorgon, fredagskul.
Just nu är jag alldeles tom i huvudet när jag ska komma på något kul att göra med barnen. Det är små barn 1-4 år..

Har funderingar på någon bildsaga att berätta, men hittar ingen intressant nu när jag letat. Vill ju inte bara sitta och berätta rakt upp och ner ur en bok, utan kanske ha en saga där jag kan visa lite grejer också..

Någon som har nåt skoj tips på vad jag kan göra, eller kanske någon som har tips på någon saga?
 
Sv: Tips på något kul att göra med små barn.

Du kan ju berätta en saga med material som du kanske redan har, eller kan hitta på förskolan. Det är uppskattat! Annars om du gillar att sjunga är sånger, ju knasigare ju bättre ;), alltid kul tycker jag. Även här kan du kanske hitta "material" att sjunga om? Man kan ju, t.ex, stoppa föremål i en påse och låta barnen sträcka in handen och plocka fram dem (bilar, djur, stjärnor eller vad nu sången handlar om) och som man sedan sjunger om.
 
Sv: Tips på något kul att göra med små barn.

Du kan ju berätta en saga med material som du kanske redan har, eller kan hitta på förskolan. Det är uppskattat! Annars om du gillar att sjunga är sånger, ju knasigare ju bättre ;), alltid kul tycker jag. Även här kan du kanske hitta "material" att sjunga om? Man kan ju, t.ex, stoppa föremål i en påse och låta barnen sträcka in handen och plocka fram dem (bilar, djur, stjärnor eller vad nu sången handlar om) och som man sedan sjunger om.

Tackar för det tipset. :)
Vi har "sångpåsar" på våra "vanliga" samlingar som vi brukar använda där barnen får stoppa ner handen och ta något föremål att sjunga om. Så jag tänkte att jag skulle utveckla det där på nåt sätt, med en saga då kanske.
Men huvudet står still, så än har jag inte kommit på nån bra saga att göra sådär med.
 
Sv: Tips på något kul att göra med små barn.

Bockarna Bruse har varit en favorit på förskolan där mina ungar går/gått, den går ju att göra på många olika sätt, antingen med leksaker, eller oxå får ungarna själva vara med och spela sagan.
 
Sv: Tips på något kul att göra med små barn.

"Petter och hans fyra getter" är väl en klassiker, om du vill ha tips på en saga.
 

Liknande trådar

Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 827
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 160
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 350
Senast: miumiu
·
Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 697
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp