Bukefalos 28 år!

Tips på restauranger i Göteborg

Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Jag kapar tråden och undersöker matmöjligheterna innan det är dags för Robbie Williams på lördag. :D
Angelos ska jag kolla upp!

Finns det någon bra fransk restaurang i krokarna?
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Ah, då kanske vi ses i vimlet! :D
Tyvärr har jag noll koll på franska restauranger!
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Tips: Angelos hemsida är inte uppdaterad men om du vill ha ett litet utdrag ur menyn säg till :D Kan den nog utantill vid det här laget. Plus ska dit imorgon igen så kan fräscha upp minnet!
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Knapp

Moon thai kan jag tipsa om! Underbart gott med humana priser med tanke på hur mycket mat man får för pengarna. :love:
Ligger vid hagakyrkan!
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Det finns en fransk restaurang som heter Bistro Merlot och ligger på Engelbrektsgatan, jag har bara varit där en gång och det var något år sedan, men då tyckte jag att det var väldigt trevligt!
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Texas Longhorn som någon nämnde tycker jag är överskattat. Väldigt "sådär" sås och långt ifrån bästa köttet jag har ätit.


Jag gillar Texas Longhorn vid Heden, det är "ett väldigt ok ställe" sett till miljö, mat och pris.

Dock, vill vi ha kött väljer vi numer i första hand A Hereford Beefstouw på Linnégatan 5.
De har varit riktigt bra på kött och deras tillbehörs-/salladssbord ligger i topp.
Desserten A Hereford Special är bland de bättre jag smakat.


Har någon testat Mannerströms restaurang Kometen?
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Jag har ätit på Kometen två gånger (eller fler..), INTE imponerad!! Sist åt jag rödspätta som tog mig tillbaka till skolmatsalen.. :yuck: Finns bättre ställen att äta fisk på (som är huvuddelen på Kometen). Personal och pris tycker jag inte heller är bra (jag har absolut inga problem att betala en del för maten, men med tanke på hur mitt har varit + konkurrenters priser så näe..).
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

När jag var på Rondo var maten fantastisk, från förrätt till efterrätt! Men de byter ju meny (om det är till varje show eller nåt) så det kan säkert variera hur maten upplevs, men jag gissar på att maten är vällagad oavsett med tanke på nivån som var :)

Då ska jag genast kolla vad de kommer servera till höstens show! Vi tänkte gå på Magnus den Store om det inte är helt slutsålt. Ska tydlgien vara en riktigt bra show har jag hört! Woopwoop!
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Förresten, vi åt inne på Liseberg när vi var i Göteborg i lördags :D
Järnvägsrestaurangen - supergott kött!
 

Liknande trådar

Mat Vi är sugna på att gå ut och äta på kvällen när vi besöker Göteborg snart. Letar tips på restauranger i budget/mellanklass men som ändå...
Svar
7
· Visningar
619
Senast: Blossi
·
Kropp & Själ Jag och mina två vänner ska åka bort över en helg första helgen i oktober. Har ni tips på fina inte alltför dyra spahotell ungefär här...
Svar
8
· Visningar
384
Senast: Malin_L
·
Mat Hej! Någon som har tips på pub/bar/restaurang i centrala Göteborg där de kan tänkas ha bra rom? Några släktingar ska dit i helgen och...
Svar
7
· Visningar
804
Senast: marengo
·
Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
828
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp