Bukefalos 28 år!

Tips på restauranger i Göteborg

A

andyrytt

Har ni några riiiktigt bra tips på matställen i götet vänner?
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Beror ju på vilken typ av mat ni är sugna på?

Gillar ni indiskt vill jag slå ett slag för Tre Indier som ligger precis vid Skanstorget. Mums.
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Jag tipsar om samma som jag alltid gör, Angelos på Sten Sturegatan. Italiensk och fantastiskt god mat! Bra priser för den kvaliteten. Urbra service. Ja, finns inte så mycket mer att tillägga. Kan säga att det finns en anledning till varför jag och min sambo går dit ungefär en gång i månaden.
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Jag tipsar om samma som jag alltid gör, Angelos på Sten Sturegatan. Italiensk och fantastiskt god mat! Bra priser för den kvaliteten. Urbra service. Ja, finns inte så mycket mer att tillägga. Kan säga att det finns en anledning till varför jag och min sambo går dit ungefär en gång i månaden.

Ja där har jag också varit! Jättebra =)

Och det är väl som sas tidigare i tråden, vad man är ute efter för mat kanske. Men jag älskar att gå ut på något spännande och något som ger en upplevelse. T. ex någon bra krogshow eller liknande!
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Vin o Pasta i Linné!
Asgoda pastarätter för väldigt bra priser :d
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Puta Madre kan vara lite ojämna, men jag har alltid fått fantastisk mat där och underbar service. Varning dock för om man inte gillar koriander. ;)

Pinchos är billigt och gott om man gillar tapas, finns på två ställen, ett nära avenyn och ett i linné. Dr Glas på Linnégatan är en annan favvis, av mer pubtyp.

Grill Grotesque har jag flera vänner som pratat väldigt gott om, också i Linné.
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Min favorit är Vinotapas. Det kanske går att gissa vad det är för käk ... :p
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Berzelius på Södra vägen är gott med fin uteservering :D Längs Södra vägen finns flera bra restauranger, Pasta+ och Restaurang Söder (ingen finkrog direkt men ok mat till bra pris). Pinchos som tidigare nämnts är också bra. Palace som ligger mitt i Brunnsparken är väl mest för äldre, dock är maten helt ok. En shoppinglunch där t.ex., härlig uteservering.

På Avenyn finns ju bl.a. Hard rock café och Farellis, båda med uteservering och ok mat. En tvärgata ner från Avenyn finns Picasso, ser mest ut som ett ölhak men supergod mat! Vid Heden finns även Texas Longhorn, har inte själv ätit där men har bara hört bra om det stället.

Återkommer om jag kommer på fler ställen ;)
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Mitt tips är att kolla in GPs Krubbkollen för flera "budget"-förslag. Tycker att de har kollat in många bra ställen och det är kul att det blir en ny recensioner varje vecka..

Vill du inte äta mitt i city så tycker jag att Restaurang Bryggan (mycket fisk och plankor, typisk kvarterskrog) och Efesos (grekisk/turkisk) i Majorna är riktigt bra. Även Tildas på Hisingen är en bra kvarterskrog och har även god lunch.

Även Michelangelo Bar & Kök och Restaurang Leonardo är riktigt bra om man vill äta tapas och inte känner för att äta mitt i city :)
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Och just det, Samui Thai Express. Ligger vid Heden.
Manana är trevligt.

Texas Longhorn som någon nämnde tycker jag är överskattat. Väldigt "sådär" sås och långt ifrån bästa köttet jag har ätit.
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Thali (en tvärgata från Andra Långgatan) är ett ställe med indiskt, helvegetariskt och riktigt bra mat. Bra priser också (man kan till exempel plocka ihop en trerätters från menyn för 220 kr). Håller med om att även Tre Indier är bra, men där kan det vara galet mycket folk ibland (särskilt runt lunchtid eftersom maten kostar nästan ingenting då).

Mañana har bra tapas, men är populärt så då är det nog bra att boka bord (eller det har i alla fall varit så innan). De har två restauranger i stan.

Instämmer angående Vin o Pasta i Linné, riktigt bra om man vill äta just pasta.

Och sen ligger Hagabion precis bredvid. Även det en vegetarisk restaurang med riktigt bra priser och god mat (jag är både vegetarian och petig med råvaror och hur mat är tillagad när jag äter ute, det ska inte vara pulversås och frysta grönsaker som grund och ovanstående restauranger är mina favoriter i alla fall).
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Är Leonardo bra alltså? Bor ju ett stenkast därifrån så kanske borde testa :p
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Ja, jag tyckte de var bra när jag var där förra sommaren :) Det är ju liksom inget fancy ställe direkt, utan helt enkelt en mysig kvarterskrog :)
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Har bara druckit en öl där typ. Men borde kanske ge det ett försök :)
Ganska mysigt är det ju iaf, precis som du säger. :)
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

Ja där har jag också varit! Jättebra =)

Och det är väl som sas tidigare i tråden, vad man är ute efter för mat kanske. Men jag älskar att gå ut på något spännande och något som ger en upplevelse. T. ex någon bra krogshow eller liknande!

Det finns väl något som heter Rondo i göteborg? Vet dock inte hur maten är där men någon annan här kanske vet!
 
Sv: Tips på restauranger i Göteborg

När jag var på Rondo var maten fantastisk, från förrätt till efterrätt! Men de byter ju meny (om det är till varje show eller nåt) så det kan säkert variera hur maten upplevs, men jag gissar på att maten är vällagad oavsett med tanke på nivån som var :)
 

Liknande trådar

Mat Vi är sugna på att gå ut och äta på kvällen när vi besöker Göteborg snart. Letar tips på restauranger i budget/mellanklass men som ändå...
Svar
7
· Visningar
619
Senast: Blossi
·
Kropp & Själ Jag och mina två vänner ska åka bort över en helg första helgen i oktober. Har ni tips på fina inte alltför dyra spahotell ungefär här...
Svar
8
· Visningar
384
Senast: Malin_L
·
Mat Hej! Någon som har tips på pub/bar/restaurang i centrala Göteborg där de kan tänkas ha bra rom? Några släktingar ska dit i helgen och...
Svar
7
· Visningar
801
Senast: marengo
·
Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
828
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Melatonin
  • Sommartoffel
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp