Tips på roliga hobbyer

Bubble

Trådstartare
Jag känner mig så fruktansvärt tråkig just nu så skulle vilja hitta någon ny hobby/fritidsintresse att testa :)

I dagsläget så tränar jag grupp pass på gym och så har jag mina hundar som jag hobbytränar rallylydnad med och så såklart allt annat som hör till promenader och så.

Men förutom det så typ sover jag, sitter hemma framför tvn och tråkar. Och jobbar såklart.

Någon som har nått förslag på nån spännande aktivitet att testa?

Jag gillar djur och natur, resor, träning bla men är öppen för det mesta och har idétorka :P
 
Jag känner mig så fruktansvärt tråkig just nu så skulle vilja hitta någon ny hobby/fritidsintresse att testa :)

I dagsläget så tränar jag grupp pass på gym och så har jag mina hundar som jag hobbytränar rallylydnad med och så såklart allt annat som hör till promenader och så.

Men förutom det så typ sover jag, sitter hemma framför tvn och tråkar. Och jobbar såklart.

Någon som har nått förslag på nån spännande aktivitet att testa?

Jag gillar djur och natur, resor, träning bla men är öppen för det mesta och har idétorka :P

Orientering är himla roligt :) Jag håller tyvärr inte på själv men funderar på att börja. Annars så finns det paddling, klättring, mountainbike eller riktig motionscykling (vad det nu heter på riktigt ;)) och enduro om du gillar fart och har tillgång till något ställe att köra. Har inte så mycket tips på inomhusaktiviteter tyvärr. Känner lite som dig att jag fastnar för mycket i soffan utöver hunden och skulle vilja göra det ovan ;)
 
Rider du?

Långfärdsskridskor (beroende på om du bor på ett sånt ställe där det är lämpligt :p), utförsåkning, andra kurser med hundarna?

En språkkurs eller annan kurs kanske?
 
Jag känner mig så fruktansvärt tråkig just nu så skulle vilja hitta någon ny hobby/fritidsintresse att testa :)

I dagsläget så tränar jag grupp pass på gym och så har jag mina hundar som jag hobbytränar rallylydnad med och så såklart allt annat som hör till promenader och så.

Men förutom det så typ sover jag, sitter hemma framför tvn och tråkar. Och jobbar såklart.

Någon som har nått förslag på nån spännande aktivitet att testa?

Jag gillar djur och natur, resor, träning bla men är öppen för det mesta och har idétorka :P

Vill du vara fysiskt aktiv eller vill du enbart ha ngt där du hänger i soffan?
 
Eller så kan du börja volontärarbeta med något du tycker verkar intressant. Ideella föreningar brukar inte tacka nej till extrahjälp. Själv ägnar jag en eftermiddag i veckan åt att volontära på ett språkcafé, jätteroligt och man får chansen att träffa olika sorters människor. I "min" förening har vi ett antal olika verksamheter och föreningsmedlemmar får även chansen att (gratis!) gå kurser och föredrag om olika ämnen som har att göra med föreningens intresseområde.
 
Biodling! Gå en nybörjarkurs och gå sedan med i en bra förening med föreningsbigård där du kan praktisera vad du lärt. Skaffa sedan några bisamhällen och nörda ner dig totalt :-) Det är verkligen en rolig och nyttig hobby. Dessutom något så ovanligt som en hobby som inte bara kostar en massa pengar utan som du faktiskt kan tjäna lite pengar på.
 
Förutom hästeriet så har jag siameskatter. Jag skulle även dö tror jag om jag inte fick sy. Sedan sjunger jag i kör och odlar massa grönsaker varje sommar.
 
Jag älskar längdskidåkning så här års när det äntligen kommit snö. Innan snön kom har jag åkt mycket långfärdsskridskor och det är minst lika kul!
Yoga är också något jag brinner för. Det gör mig lugn, stark och smidig. Allra härligast är att yoga ute på sommaren. Annars gillar jag på sommartid att påta i trädgården, segla, helt enkelt vara ute så mycket som möjligt.
 
Roller derby! :love: Det går ju även att rulla utomhus om en är sugen på det.

Annars rekommenderar jag också att engagera sig ideellt för något. Jag har exempelvis jobbat som samtalsledare för rädda barnen där en talar med 14åringar om normer, sex och makt. Så otroligt givande och roligt verkligen!
 
Oj tack så mycket för massa bra tips och ideer! Ska kolla upp det som verkar intressant :)

Ridning är ju såklart det allra bästa och det kanske jag tar upp någon gång i framtiden men just nu vill jag inte låsa upp mig så mycket som det innebär att ha häst/ar :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det allra bästa jag vet är djur, förr tränade jag hästar men har lämnat hästlivet och är nu hängiven hundägare. Jag ÄLSKAR att träna...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 812
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 660
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 602
Senast: Monstermom
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna ha lite tips på trevliga brukshundar alt. aktiva sällskapshundar. Jag hade tänkt köpa hund år 2014, vill vara ute i...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
14 621
Senast: Ninnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp