Tips på roliga hobbyer

Oj tack så mycket för massa bra tips och ideer! Ska kolla upp det som verkar intressant :)

Ridning är ju såklart det allra bästa och det kanske jag tar upp någon gång i framtiden men just nu vill jag inte låsa upp mig så mycket som det innebär att ha häst/ar :)
Ser att vi missat en urkul aktivitet; dans.
Bugg, fox, lindy hop, salsa, boogie woogie, linedance, west coast swing, charleston m fl....förutom de danser som dansas i Lets´Dance...
 
Kapar tråden lite då det är inom samma ämne, kändes dumt att skapa en nästan likadan ny tråd.

Söker något att göra på fritiden som inte kostar massa pengar, är socialt (dvs lär känna nya människor) och gärna aktivt.
Just nu åker jag längdskidor och löptränar (vilket båda två mest blir själv då jag inte har ekonomin att gå med i gymmets träningsgrupper), promenerar med hunden i skogen och tränar hunden (lydnad och dragträning), gillar väl allmänt att vara aktiv ute i naturen, friluftsaktiviteter, odling och dyl (typ "natur/miljö-mupp"). Till sommaren har jag tänkt hänga med paddelsällskapet på deras turer men är långt till paddlingssäsongen...
Finns såklart kurser i det mesta och "gruppträningar" men allt jag hittat kostar pengar som behöver läggas på annat :down:

Tips?
 
Kapar tråden lite då det är inom samma ämne, kändes dumt att skapa en nästan likadan ny tråd.

Söker något att göra på fritiden som inte kostar massa pengar, är socialt (dvs lär känna nya människor) och gärna aktivt.
Just nu åker jag längdskidor och löptränar (vilket båda två mest blir själv då jag inte har ekonomin att gå med i gymmets träningsgrupper), promenerar med hunden i skogen och tränar hunden (lydnad och dragträning), gillar väl allmänt att vara aktiv ute i naturen, friluftsaktiviteter, odling och dyl (typ "natur/miljö-mupp"). Till sommaren har jag tänkt hänga med paddelsällskapet på deras turer men är långt till paddlingssäsongen...
Finns såklart kurser i det mesta och "gruppträningar" men allt jag hittat kostar pengar som behöver läggas på annat :down:

Tips?
En del städer har anordnat utegym i skogen. Kostar ingenting och man får motion och frisk luft på köpet.
Finns det hos dig?
 
En del städer har anordnat utegym i skogen. Kostar ingenting och man får motion och frisk luft på köpet.
Finns det hos dig?

Jo det finns men är ju inte så socialt ;) Träning som sådan får jag mer än tillräckligt av längdskidåkningen och löpningen utan är främst något socialt jag är ute efter (som inte kostar så mycket pengar). Sen får den sociala aktiviteten gärna vara något aktivt eller "naturmuppigt" :D
 
Kapar tråden lite då det är inom samma ämne, kändes dumt att skapa en nästan likadan ny tråd.

Söker något att göra på fritiden som inte kostar massa pengar, är socialt (dvs lär känna nya människor) och gärna aktivt.
Just nu åker jag längdskidor och löptränar (vilket båda två mest blir själv då jag inte har ekonomin att gå med i gymmets träningsgrupper), promenerar med hunden i skogen och tränar hunden (lydnad och dragträning), gillar väl allmänt att vara aktiv ute i naturen, friluftsaktiviteter, odling och dyl (typ "natur/miljö-mupp"). Till sommaren har jag tänkt hänga med paddelsällskapet på deras turer men är långt till paddlingssäsongen...
Finns såklart kurser i det mesta och "gruppträningar" men allt jag hittat kostar pengar som behöver läggas på annat :down:

Tips?

I Stockholm finns det många löpargrupper mm som är gratis. Har du kollat om det finns hos dig. Friskis var även ett koncept som heter "Träna ute" som är gratis om det finns hos dig.
 
Jag känner mig så fruktansvärt tråkig just nu så skulle vilja hitta någon ny hobby/fritidsintresse att testa :)

I dagsläget så tränar jag grupp pass på gym och så har jag mina hundar som jag hobbytränar rallylydnad med och så såklart allt annat som hör till promenader och så.

Men förutom det så typ sover jag, sitter hemma framför tvn och tråkar. Och jobbar såklart.

Någon som har nått förslag på nån spännande aktivitet att testa?

Jag gillar djur och natur, resor, träning bla men är öppen för det mesta och har idétorka :P

Bukefalos?
 
Kapar tråden lite då det är inom samma ämne, kändes dumt att skapa en nästan likadan ny tråd.

Söker något att göra på fritiden som inte kostar massa pengar, är socialt (dvs lär känna nya människor) och gärna aktivt.
Just nu åker jag längdskidor och löptränar (vilket båda två mest blir själv då jag inte har ekonomin att gå med i gymmets träningsgrupper), promenerar med hunden i skogen och tränar hunden (lydnad och dragträning), gillar väl allmänt att vara aktiv ute i naturen, friluftsaktiviteter, odling och dyl (typ "natur/miljö-mupp"). Till sommaren har jag tänkt hänga med paddelsällskapet på deras turer men är långt till paddlingssäsongen...
Finns såklart kurser i det mesta och "gruppträningar" men allt jag hittat kostar pengar som behöver läggas på annat :down:

Tips?
Men orientering är väl inte så dyrt tex? De verkar ha så himla trevligt i orienteringsklubbarna :) Tänker att man betalar en medlemsavgift, sen är det inte mer..?

Eller så är det bara för att jag har så stor lust att orientera som jag har ett rosarött skimmer över just det :angel:
Men vi brukar träffa på orienteringsklubben när vi springer, och i somras hade vi O-ringen i trädgården typ, och ja, så trevligt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det allra bästa jag vet är djur, förr tränade jag hästar men har lämnat hästlivet och är nu hängiven hundägare. Jag ÄLSKAR att träna...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 870
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 737
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 711
Senast: Monstermom
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna ha lite tips på trevliga brukshundar alt. aktiva sällskapshundar. Jag hade tänkt köpa hund år 2014, vill vara ute i...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
14 657
Senast: Ninnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp