Bukefalos 28 år!

Tips på somrigt alkoholbål

nexxa

Trådstartare
Nu börjar det närma sig för min födelsedagsfest och tanken är att göra ett bål med alkohol. Givetvis har jag redan hittat en massa på nätet men det är omöjligt att hinna prova igenom sig en massa!

Så jag undrar om någon utav er har något alldeles vansinngt gott tips på en somrigt bål, inte syrligt utan väldigt sött och lättdrucket. Vad jag förstår använder en del vodka,vin eller rosé. Tacksam för recept på er favorit! :bow:
 
Sv: Tips på somrigt alkoholbål

Enkelt och hyfsat billigt är att köpa lime, jordgubbar (funkar med frusna), vitt vin (funkar med billigt tetra vin ;)) och sprite eller liknande.

Låt jordgubbar och lime dra i vinet någon timme innan och späd sen ut med sprite efter smak och isbitar så det blir kallt!
Kan tillsättas lite socker om det behövs eller spetsas till med vodka/bacardi (eventuellt med smak) om man vill ha det starkare.

Jordgubbarna och limen ger vinet en fruktig smak. Man kan också använda andra söta frukter typ melon. :)

Något med juice som bas är ger ju annars en söt drink!
 

Liknande trådar

Hästvård Hur hade ni gått tillväga med den här hästen? (behöver lite tips, idéer och nya infallsvinklar) *långt* Hästen är ett 9-årigt polskt...
Svar
5
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp