Bukefalos 28 år!

Tips på vad jag kan göra för att min häst inte ska vara rädd för bommar??

Sv: Tips på vad jag kan göra för att min häst inte ska vara rädd för bommar??

låter som han blivit skrämd, har en häst som blivit skrämd av körning tex, tål inte linor och sådant bakåt nu, mitt tips är att ut på ridbanan med grimma och lång lina, lägg bommar på marken först. träna följa john med dig, typ du står framför honom går ett steg bakåt han kommer fram, direkt backar du honom några steg, beröm, håll på så länge tills han förljer dina rörelser utan att du tar i honom, spring lite brevid honom stanna backa beröm. gå fram till bommarna, backa typ 7 steg gå fram 5 backa 2 gå fram 5 backa3 gå fram över första bomen och dra honom lite tills han sätter iallafall 1 ben över backa och gör allt om igen, sen gör lika dant vid hinder, detta funkar för mig ;)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 049
Senast: mamman
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
970
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 204
Senast: Juli0a
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 572
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Agria Hundpromenad
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp