Bukefalos 28 år!

Tips vid longering!

F

Fridajgirl

Hej,

Jag har en 4 årig korsning och han går verkligen inte longera :) han går in till mig i mitten hela tiden, och jag har försökt att peta ut honom med en longer pisken men han bara springer ifatt och nyper i den och vill ha den i munnen...

Hur ska jag göra? Han har haft ryttare på sig så tänkte testa att sitta på honom och att man kan rida i en cirkel i skritt bara och visa honom. Han hade ryttare på sig i sommras och nu har han inte gjort mer än att varit ute och gått och haft sadel och träns på sig.
 
Sv: Tips vid longering!

Ha ngn som leder på utsidan. den personen ska vara tyst.
Snärta i luften med pisken.
Det går som regel lättare med fart- trav.
I hö. varv är det svårare. Led den därför på hö. sida ibland.

stannar den o vänder- led tillbaka den till volten o sätt fart på den- beröm.
 
Sv: Tips vid longering!

Tack så mycket, gjorde så när man vet besiktade honom och longerade honom, det gick bra då, så det får bli att träna honom så lite.
Är ju bra att kunna longera hästen
 

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen köpt en 5 årig varmblodstravare. Han är rätt outbildad i ridningen då hann nyss avslutade sin karriär som travare. Han...
Svar
9
· Visningar
989
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 209
Senast: AbCdE
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 159
Senast: Stergo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp