Bukefalos 28 år!

Tips vid longering!

F

Fridajgirl

Hej,

Jag har en 4 årig korsning och han går verkligen inte longera :) han går in till mig i mitten hela tiden, och jag har försökt att peta ut honom med en longer pisken men han bara springer ifatt och nyper i den och vill ha den i munnen...

Hur ska jag göra? Han har haft ryttare på sig så tänkte testa att sitta på honom och att man kan rida i en cirkel i skritt bara och visa honom. Han hade ryttare på sig i sommras och nu har han inte gjort mer än att varit ute och gått och haft sadel och träns på sig.
 
Sv: Tips vid longering!

Ha ngn som leder på utsidan. den personen ska vara tyst.
Snärta i luften med pisken.
Det går som regel lättare med fart- trav.
I hö. varv är det svårare. Led den därför på hö. sida ibland.

stannar den o vänder- led tillbaka den till volten o sätt fart på den- beröm.
 
Sv: Tips vid longering!

Tack så mycket, gjorde så när man vet besiktade honom och longerade honom, det gick bra då, så det får bli att träna honom så lite.
Är ju bra att kunna longera hästen
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
994
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
841
Senast: Nova123
·
Ridning Jag har nyligen köpt en 5 årig varmblodstravare. Han är rätt outbildad i ridningen då hann nyss avslutade sin karriär som travare. Han...
Svar
9
· Visningar
1 005
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 408
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp