Bukefalos 28 år!

Tjustritten 2011

jenniealba

Trådstartare
Jahapp, då har även jag, som aldrig i mitt liv har varit någon tävlingsmänniska, drabbats av den där lille tävlings:devil:en... Jag red min första Clear Round på Göingeritten 5/6 & då tänkte jag ätt "Nästa tävling blir Dackeritten den 25/9!" Sedan lyckades jag, efter lite pysslande med turbyten på jobbet mm, att peta in Simlångsritten (T 50km) den 31/7 i schemat & även då tänkte jag att min nästa tävling skulle bli Dackeritten. Men nu, när träningsvärken så smått börjar gå över tänker jag att "Hmm... Tjustritten den 10/9, kanske man skulle kunna delta i också!"

Dock säger de enda två som jag känner som har ridit Tjust (80 km förra året; jag ska bara rida 50 km i så fall) att de inte alls gillade banan, att det var jättemycket asfalt bland annat. Vad tycker ni andra som har varit där? Någon som vet om det är samma bana ungefär i år? Var någonstans i förhållande till Vimmerby går tävlingen?

Stort tack på förhand för svar!
/Jennie & Hestia
 
Sv: Tjustritten 2011

Jag red Tjust T80 förra året. Visst, det var en del asfalt på någon av sträckorna, men jag kan inte säga om just den sträckan ingår i 5-milsklassen... Jag tyckte att ritten var jättetrevlig och skulle gärna rida den igen! Gemytlig stämning och det kändes som en "liten" tävlingsplats - dvs trivsamt :D

Är man rätt förberedd så är inte asfalt något att bekymra sig över :)
 
Sv: Tjustritten 2011

Den är jättefin och väldigt bra arrangerad, tillhör en av mina favoriter!
Jag har inte tänkt på att det är särskilt mycket asfalt, red 50km där förra året, men har ridit 80 tidigare .Kan verkligen rekommendera den! Jag tycker alla Tjusts ritter varit fina, banorna är oftast lite kuperade och "tekniska" där man får rida med huvudet och det gillar jag!
 
Sv: Tjustritten 2011

:idea:kan varmt rek tjustritten som alltid med många års erfarenhet att lägga banor me bra funktionärer och så vidare, fin bana me blandad teräng, men måste tillägga en sak en distanshäst skall vara tränad att gå i alla underlag så som i asfalt,:banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp