Bukefalos 28 år!

Töja Dyonchaps, igen......

Harbor

Trådstartare
Vi köpte ett par Dyonchaps till dottern för två år sen. De var så trånga och vi hade ett h-vete att få på dem de 3 första månaderna. Vi behövdes två personer för att få fast dem. Till sist gav de med sig. Nu har dottern blivit kanske liite större och de pajade till sist, dragkedjan. Lämnade in dem på lagning och sålde dem och köpte en storlek större. Så har vi samma elände igen, suck. De är liksom trånga över vristen, där som skon sitter under. Har nån ett bombsäkert sätt att få dem att töja nån centimeter?
(smorde redan in med fett och trädde dem över tjocka petflaskor för att töja ut)
 
Ingen aning. Men vill ni ha just sånna chans? :confused:. Jag har ett par äldre shortchaps i mocka med kardborr spännen ;) de är enklare att justera. Alltså de med kardborr spännen :D annars vet jag inte hur jag kan tipsa dej om ditt problem...
 
Blöt och töj.
Men nästa gång så är det kanske bättre att prova ut och köpa ett par chaps som faktiskt passar med ridskorna och dottern istället för att behöva töja ut dom så pass mycket.

Jag måttbeställde ett par chaps från dyon i affären där de mätte en massa efter mina vader. Och när dom kom var det också ett h-vete att få på sig dom till en början:D Men med lite vatten så töjde dom sig snabbt!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
674
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 966
Senast: skuggi
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 176
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp