Tömkörning

T

trolli

Tömkör min häst som komplement till ridningen. Men det känns som om idéerna börjar sina.. :(
Det fungerar jättebra. Vi arbetar i skritt och varierat tempo trav. Vi gör skolorna i skritt och trav,öppna,sluta,förvänd sluta,diagonala flyttningar. Ställa,länga,böja etc.. Vet inte vad jag ska hitta på mer,för just nu känns det som jag står och trampar bara.. Hur jag ska få honom jobba ännu mer sas. Tips? :bump:
 
Sv: Tömkörning

titta lite bruks körning där har du olika uppgifter till hästen mentalt att jobba med det går utmärkt att tömköra en runda utan vagn.;) eller om du vill ha mer fysik kanske den spanska mer akademiska skolan kan ge tips:smirk:
 
Sv: Tömkörning

Jag utbildar honom enligt den akademiska skolan,men känns som om jag står och trampar..
 
Sv: Tömkörning

Lite mer fins det allt :-)
Gå över bommar på rakt och böjt spår, upphöjda bommar. Då lyfter de mer på benen och får jobba mer. T ex lägga ut 5 bommar i solfjäder i ett hörn, gärna upphöjda med cavalettiblock i ytterkanten. Gå över i kort tempo i innerkant, öka steglängden i ytterkant.

Gå på rakt spår, göra volter med olika mellanrum.
Göra korrekta hörnpasseringar.
Galoppera på volt
Förvänd galopp på volt.
Träna korrekta halter, ryggningar.
Tömkör olika dressyrprogram.
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 061
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 046
Senast: tuaphua
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 105
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp